Jobul care atrage tot mai mulți români pentru că pot ajunge la venituri de 10.000 euro lunar foarte ușor

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce în porturile noastre se adună tot mai multe nave, crește și numărul celor care vor să învețe să conducă aceste ambarcațiuni. În lumea largă li se spune skipperi și fără ei nava nu poate ridica ancora.

După ce termină cursurile în țară, mulți absolvenții lucrează în străinătate, în țări cum ar fi Grecia, Italia, Franța și Spania.

Numărul românilor care vor să navigheze singuri este tot mai mare. La jumătatea acestui an Autoritatea Navală Româna număra peste 12.000 de ambarcațiuni în porturile românești. Limanu, Mangalia și Eforie sunt pline cu veliere, bărci și yachturi.

Școlile care organizează cursuri de skipperi abia fac față cererilor din partea tinerilor care își doresc să conducă astfel de ambarcațiuni.

De la începutul anului și până acum ANR a brevetat 3.500 de tineri, băieți și fete care muncesc acum în porturile turistice de la malul mării și de pe coasta Mediteranei.

Citește și
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Portul Limanu este principalul punct de formare pentru conducătorii de ambarcaţiuni, numiţi în toată lumea skipper. Cursurile se întind pe durata a patru zile.

Viitorii conducători de ambarcațiuni învață noțiuni de bază despre vas, dar şi cursuri de meteorologie și navigație.

Doar în ultimii doi ani 1.200 de cursanți au devenit comandanţi cu brevete obținute pe litoralul românesc.

Ovidiu Drugan, trainer: „Există niște mituri despre yachting, că este foarte scump, că este apanajul multimilionarilor, ceea ce este complet greșit. Oricine poate să facă yachting, nu e aşa de scump, un cursant de al nostru spune că este mai ieftin decât tenisul cu instructor. Sunt cursuri de 4 zile intensive, de dimineața până seara în care înveți și teorie și practică."

Aici l-am întâlnit și pe Bosse. A obținut diploma de skipper la 68 de ani, iar anul acesta și-a cumpărat și propriul velier pe care l-a adus din Martinica.

Corneliu Bossenmayer, skipper: „Mie îmi place să trăiesc în natură, fie că e cort, autorulotă, pe barcă, viața în natură e mult mai frumoasă decât bloc, casă, piscină.”

Majoritatea skipperilor care se școlesc în porturile noastre, pleacă la muncă în străinătate, pe mările și oceanele lumii, unde salariile sunt de câteva mii de euro pe lună. Alex și-a obținut diplomă la Limanu, iar acum lucrează în Grecia, pe Coasta de Azur, dar și în Italia.

Alex Afo, skipper: „Fiecare zi este diferită, pentru că schimbăm locul și nu ne plictisim. Pot spune că sunt invidiat. Nu este un job ușor, fac asta de foarte mult timp și pentru mine acum e ceva natural. Sunt tot sezonul aici, din iunie până în septembrie. Am și eu o familie și trebuie să mă mai întorc acasă."

Răzvan Albei, skipper: „Anul acesta s-a mers în Grecia pe 1.350 euro.”
Reporter: „Există și bacşiş?”
Răzvan Albei, skipper: „Ooo, da! Sezonul acesta cel mai mare a fost de 600 de dolari!"

Carmen Preda Capsea, antreprenor yachting: „Dacă se țin de treabă și sunt serioși în doi trei ani pot ajunge la 8.000 chiar la peste 10.000 de euro lunar."

Cursurile în urma cărora puteți deveni conducători de barcă costă 650 de euro.
 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
Strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. „Situația este jalnică”
Strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. „Situația este jalnică”

După ploile puternice din ultimele zile, strada surpată în Cluj-Napoca o ia din nou la vale. Zona a fost acoperită, luna trecută, doar cu o prelată fixată cu saci cu nisip. Dar panta nu a fost ranforsată nicicum.

Începe procesul tragediei de la Crevedia. Acuzațiile pentru care vor răspunde Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stîngă
Începe procesul tragediei de la Crevedia. Acuzațiile pentru care vor răspunde Ionuţ Doldurea şi Cosmin Stîngă

Parchetul General a finalizat ancheta în cea mai mare tragedie din ultimii ani. Vorbim despre explozia de anul trecut din Crevedia, soldată cu morți, răniți și distrugeri uriașe. Rechizitoriul a fost trimis în instanță pentru începerea procesului.

Motivul pentru care un pasager a fost dat jos din avion după îmbarcare. Gestul care i-a adus o amendă de 2.000 de euro
Motivul pentru care un pasager a fost dat jos din avion după îmbarcare. Gestul care i-a adus o amendă de 2.000 de euro

Un bărbat în vârstă de 40 de ani s-a ales cu o amendă de 2.000 de euro și a fost dat afara din avion de însoțitorii de zbor.

 

Recomandări
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei
După o zi de ”negocieri dificile”, Ungaria a fost de acord să nu se opună prin veto ajutorului dat de NATO Ucrainei

Președintele maghiar Viktor Orbán și șeful NATO, Jens Stoltenberg, au ajuns la un acord, după o zi de negocieri "dificile".  

Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util
Val de refinanțări la Prima Casă în aprilie și mai. Decizia luată de Finanțe pentru a face față procedurii în timp util

Începând de săptămâna trecută Ministerul Finanțelor a decis modificarea procedurii de refinanțare a creditelor de tip Prima Casă, informează instituția. 

România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă
România, primul loc în UE la irosirea mâncării. Cum putem combate risipa alimentară printr-o alimentație sănătoasă

România se află într-o poziție tristă în topul risipei alimentare din Uniunea Europeană, ocupând locul 1, cu o cantitate estimată de 2,5 milioane de tone aruncate anual. Mâncatul sănătos este un pas important în combaterea risipei alimentare.