Magazinele online care apelează la înșelătorii pot primi amenzi de până la 4% din cifra de afaceri

×
Codul embed a fost copiat

Amenzile pentru magazinele online, care în spatele reclamelor spectaculoase ascund înșelătorii, cresc până la 200.000 de lei.

Mai mult, Guvernul a transpus o directivă europeană prin care sancțiunile cresc până la 4% din cifra de afaceri, dacă au fost afectați de practici incorecte clienții din România și cel puțin încă o țară. Astfel, și consumatorii români vor avea drepturi egale cu cei europeni.

În România sunt magazine online cu sute de angajați și cu cifre de afaceri de zeci de milioane de lei.

Dacă, de pildă, ar avea o campanie de reduceri la nivel național și în cel puțin încă o țară, iar reducerile nu ar fi reale, magazinul ar putea fi amendat cu 4% din cifra de afaceri. Sancțiunea ar putea depăși un milion de euro.

Horia Constantinescu, președintele ANPC: „Atât timp cât am campanii care pretind de exemplu că reducerea unui preț e substanțială, iar ulterior se descoperă că aceasta reducere nici măcar nu a existat pentru că produsul e nou intrat pe piață. Da, atât timp cât anvergura este transfrontalieră, se poate lua în calcul o astfel de sancțiune. La nivel transfrontalier, abaterile sunt variate, de la practici comerciale înșelătoare până la informare, abateri în calcularea prețurilor. Livrarea întârziată a unei comenzi nu poate face subeictul unei astfel de sancțiuni”.

Citește și
shopping
Cumpărăturile online au explodat în pandemie. Care au fost cele mai căutate produse în ultimul an
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Cine ia decizia finală pentru amenda de 4%

Comisarii de pe teren doar vor constata abaterea, însă nu vor avea dreptul să decidă aplicarea acestei amenzi. Decizia finală de sancționare cu 4% din cifra de afaceri se va lua în urma unui vot în cadrul unei comisii speciale.

În plus, dacă până acum magazinele online puteau fi amendate cu maximum 100.000 de lei pentru abateri grave, acum sancțiunea maxima a ajuns la 200.000 de lei. De asemenea, s-a eliminat posibilitatea plății amenzii la jumătate din suma totala, așa cum se întâmplă până acum. Cei sancționați vor plăti amenda integral. Este un pas important în contextul în care piața online a explodat în ultimii cinci ani. În Romania sunt peste 27.000 de magazine online, iar numărul lor crește încontinuu. Anual, românii fac cumpărături online, în medie, de șase miliarde de euro.

Centrului European al Consumatorului, pentru plângeri

Dacă ați cumpărat diverse produse, inclusiv vacanțe, de pe platformele online din străinătate, dar aveți nemulțumiri, puteți să vă adresați Centrului European al Consumatorului.

Mii de români au apelat deja la această instituție și au fost ajutați să își recupereze banii, cele mai multe plângeri fiind pentru pachete care nu au fost livrate, au venit cu mare întărziere ori au avut defecte majore. Peste 80% dintre reclamații au fost soluționate.

Alte mii de plângeri sunt înregistrate și pentru companiile locale de comerț online.

Înainte de a vă comanda ceva de pe internet, ar fi bine să vedeți și recenziile lăsate de alti clienți despre magazinul respectiv și să citiți cu atenție condițiile de retur și garanție. Un lucru important: legea vă permite să returnați în 14 zile un produs cumpărat, indiferent de motiv.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Anul trecut s-a încheiat cu cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020
Anul trecut s-a încheiat cu cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020

Sectorul e-commerce din România a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului trecut, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, informează GPeC.

Cumpărăturile online au explodat în pandemie. Care au fost cele mai căutate produse în ultimul an
Cumpărăturile online au explodat în pandemie. Care au fost cele mai căutate produse în ultimul an

Închiși în casă și puși în fața unor situații noi, românii au fost nevoiți să își schimbe din mers obiceiurile. Iar asta s-a văzut în materie de cumpărături online, care au crescut la noi într-un an, cât în alte țări în șapte.

Ce trebuie să știe românii care fac comenzi online de pe site-uri din UK. Taxele pe care le vor plăti
Ce trebuie să știe românii care fac comenzi online de pe site-uri din UK. Taxele pe care le vor plăti

Fiţi foarte atenţi dacă obişnuiţi să faceţi cumpărături online pe site-uri din Regatul Unit. Au apărut costuri suplimentare. Este o consecinţă a ieşirii britanicilor din Uniunea Europeană.

Se înmulţesc escrocheriile online. Mesajul de la
Se înmulţesc escrocheriile online. Mesajul de la "curier" care îţi goleşte contul

Pe măsură ce crește numărul celor care fac cumpărături online, escrocii își diversifică metodele de înșelăciune.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.