Oficialii europeni cer oprirea temporară a exportului animalelor vii din România. Reacția ministrului Agriculturii

×
Codul embed a fost copiat

Cererea comisarului european pentru sănătate și siguranța alimentelor care a solicitat Guvernului de la București să oprească, pentru moment, exportul de animale vii a rămas fără ecou în România.

 

Luni, încă o navă încărcată cu 16.000 de oi a plecat spre țările arabe din portul Midia. Ministrul Agriculturii susține că solicitarea de la Bruxelles nu ar fi, de fapt, obligatorie.

Însă oficialii europeni spun că autoritățile noastre ar trebui să nu mai exporte animale vii până când nu sunt clarificate cauzele tragediei din Portul Midia.

14.000 de oi au murit înecate în mare, pentru că vasul pe care se aflau a eșuat.

Citește și
nava port midia
O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Deşi Comisia Europeană a cerut României să oprească exportul cu animale vii până la finalizarea anchetei cu privire la vasul Queen Hind, încă un vapor, cu peste 16.000 de oi la bord, a plecat din Portul Midia spre Arabia Saudită.

Nava fusese inspectată vineri de autorităţi şi reţinută la mal pentru că nu respecta condiţiile impuse pentru transportul animalelor.

Oile nu aveau suficientă mâncare la bord şi nici jgheaburi pentru adăpare. Neregulile ar fi fost însă remediate de armator şi vaporul - lăsat să plece.

Ministrul Agriculturii a susţinut că decizia de a permite plecarea navei nu contravine cererii transmisă de Bruxelles care, în opinia sa, nu ar fi obligatorie pentru România.

Nechita Adrian Oros, ministrul Agriculturii: "Deocamdată nu se pune problema opriri exportului de animale vii. În schimb, ce au început coelgii de la ANSVSA o să fie transporturile verificate şi dacă sunt respctate normele, la îmbarcare o să verifice şi se îmbarcă doar animale sănătoase, acces la apă, la hrană."

Decizia autorităţilor române, care permit exportul de animale vii, îi nemulţumeşte pe cei care luptă pentru drepturile animalelor.

Câteva zeci de persoane au protestat în faţa Ministerului Agriculturii. Manifestația a fost organizată de ONG-ul Animals International. Au venit cu pancarte în mâini şi au proiectat pe ecrane imagini cu oi chinuite pe navele de transport.

Kuki Barbuceanu, preşedinte ARCA: "Ne dorim interzicerea transportului animalelor vii pe distanţe lungi, adică nu mai mult de 8 ore. Interesele economice sunt uriaşe, suntem cea mai mare exportatoare de animale vii din Europa."

În timpul protestului, în zonă, şi-au făcut apariţia şi reprezentanţii ciobanilor care au spus că pentru ei oprirea exportului de animale vii ar însemna falimentul.

În România nu sunt suficiente abatoare unde să îşi sacrifice animalele şi din această cauză, spun ei, obţin profit doar dacă le trimit vii, în special, în ţările arabe.

Cioban: "Nu suntem de acord cu închiderea de export a animalelor vii, suntem de acord cu respectarea normelor de export."

Reporter: "Ce s-ar întâmpla dacă nu ar mai fi export?"

Cioban: "Nu o să mai existre crescători de oi în România, există faliment."

Reporter: "Nu puteţi să le tăiaţi aici?"

Cioban: "Azi nu putem vorbi de abatorizare, ce nu s a făcut în 30 ani nu se poate face în 2 zile."

Ministrul Agriculturii s-a întâlnit cu reprezentanţii ambelor părţi. La final nu a pomenit nimic despre politica statului român în ceea ce priveşte abatoarele. A vorbit doar despre un proiect de lege - care se află în Parlament - prin care transportul animalelor vii să fie mai bine controlat şi însoţit de un medic veterinar.

Pe de altă parte, în portul Midia - unde s-a scunfundat nava Queen Hind - pericolul de boală încă există - deşi autorităţile susţin că au fost recuperate toate cadavrele oilor care pluteau în zonă.

Deocamdată nimeni nu ştie când vasul va fi pus pe linia de plutire. Armatorul a cerut prelungirea termenului până când va informa autorităţile cum va proceda.

Pentru repunerea navei pe linia de plutire, scafandrii trebuie să monteze mai întâi sub tribord baloane de mari dimensiuni. Apoi, doua remorchere - la prova şi la pupa navei - asistate de o macara plutitoare vor ajuta la ridicarea vaporului.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile

După şapte zile de la accidentul naval din Portul Midia, autorităţile au sistat operaţiunile de salvare.

O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia
O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia

O navă care urma să transporte 16.500 de oi a fost oprită de inspectorii ANSVSA în Portul Midia, deoarece condițiile în care erau ținute animalele nu erau corespunzătoare.

Reacție dură a CE după moartea celor 14.000 de oi.
Reacție dură a CE după moartea celor 14.000 de oi. "Opriți exporturile de animale vii"

România primeşte un avertisment dur din partea Comisiei Europene, după ce în jur de 14.000 de oi au murit în chinuri groaznice, în timp ce nava pe care se aflau se scufunda în Portul Midia.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.