Propuneri legislative pentru construirea a 3 autostrăzi, adoptate de Senat. Când ar urma să fie gata

autostrada
Agerpres

Senatul a adoptat, în şedinţa plenului de miercuri, propunerile legislative pentru aprobarea obiectivelor de investiţii "Autostrada Bucureşti- Braşov", "Autostrada Nordului" şi "Autostrada "Braşov-Bacău".

Acestea ar urma să fie terminate în trei, patru şi respectiv cinci ani de la data intrării în vigoare a actelor normative, transmite Agerpres.

"În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni (...) de interes strategic naţional cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii "Autostrada Bucureşti - Braşov". (...) Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii "Autostrada Bucureşti-Braşov" este de 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi", prevede actul normativ, iniţiat de un grup de parlamentari PMP şi adoptat de Senat cu 81 de voturi 'pentru' şi 2 'împotrivă'.

Potrivit propunerii legislative pentru realizarea "Autostrăzii Nordului", aceasta va lega Vama Petea - Satu Mare - Baia Mare - Dej - Bistriţa - Vatra Dornei - Suceava.

"Obiectivul de investiţie "Autostrada Nordului" se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii "Autostrada Nordului". Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii "Autostrada Nordului" este patru ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi", stipulează propunerea legislativă, iniţiată un un grup de parlamentari din întreg spectrul politic şi adoptată de Senat cu 72 de voturi 'pentru' şi o 'abţinere'.

Citește și
ministrul transporturilor, razvan cuc, autostrada, stat paralel
Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”
VIDEO. Cine e primarul care are doar 10 clase, a candidat de unul singur și are o poveste de viață specială

Proiectul aferent Autostrăzii Braşov-Bacău stipulează că finanţarea se realizează şi în acest caz de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinaţie din fonduri externe şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2019-2024.

"Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii "Autostrada Braşov-Bacău". Termenul de execuţie este de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi", se arată în propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari din întreg spectrul politic şi adoptată în unanimitate de Senat (74 de voturi 'pentru').

Deşi toate cele trei propuneri legislative aveau din partea Comisiei pentru transporturi a Senatului rapoarte de respingere, plenul nu şi le-a însuşit şi actele normative au primit vot favorabil adoptării.

Propunerile legislative vor fi dezbătute de Camera Deputaţilor, for decizional în aceste cazuri.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
Iohannis, despre
Iohannis, despre "autostrada" începută în ziua protestului #şîeu. "Ne facem că facem"

Şeful statului a calificat drept "butaforie" lucrările demarate de Ministerul Transporturilor pe 15 martie, chiar în ziua protestului prin care se cerea construcţia de autostrăzi.

Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”
Ministrul Transporturilor: „Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”

„Autostrăzile nu se construiesc din cauza Statului Paralel”, susține ministrul Transporturilor. În opinia sa, funcționarii care atribuie proiecte de infrastructură, înainte de judecarea contestațiilor, s-ar putea trezi cu dosare penale.

Omul de afaceri Ștefan Mandachi, replică la acuzații: ”Mă bufnește râsul când aud”
Omul de afaceri Ștefan Mandachi, replică la acuzații: ”Mă bufnește râsul când aud”

Omul de afaceri care a construit primul metru de autostradă din Moldova a răspuns acuzațiilor pe blogul personal.

Recomandări
Istoria participărilor naționalei României la Campionatul European de fotbal. Câte victorii au obținut
Istoria participărilor naționalei României la Campionatul European de fotbal. Câte victorii au obținut "tricolorii"

Echipa națională de fotbal a României a participat la 17 campanii de calificare pentru Campionatul European.   

PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză
PSD și PNL vor merge separat la prezidențiale. Cine ar putea fi candidatul PSD, dacă Ciolacu refuză

Deși guvernează împreună, PSD și PNL se pregătesc să meargă pe drumuri separate, la următoarele alegeri.

Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică
Investițiile României cresc, dar construcțiile stagnează. Economiștii anticipează o revenire economică

Necesare într-o economie puternică, investițiile din România au crescut în primele luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.