Capitala devine un lux pentru proprietarii de maşini vechi. De când se aplică noua vinietă

×
Codul embed a fost copiat

Staţi în Capitală sau aveţi treabă pe aici, dar circulaţi cu o maşină mai veche? Pregătiţi-vă să plătiţi chiar dacă autoturismul este înmatriculat în Bucureşti sau în orice alt oraş.

Primăria Capitalei nu lasă loc de negocieri în privinţa viitoarei taxe pentru autoturisme.

O vor plăti toţi şoferii, cu excepţia celor care au vehicule puţin poluante ori conduc maşinile instituţiilor publice. Autoturismele vechi, încadrate până la Euro 2, nu mai au voie în centru. Iar proprietarii, celor cu euro 3 sau 4, trebuie să achite viitoare taxă pentru a putea circula în tot oraşul. Cea mai scumpă vinietă este de 1900 de lei pe an.

Maşinile cu normele de poluare Non Euro, Euro 1 şi Euro 2, în jur de 300.000 în Bucureşti şi Ilfov nu vor mai avea voie să circule în zona centrală. În restul oraşului vor avea acces doar dacă proprietarii lor vor plăti vinieta Oxigen.

Maşinile euro 3 şi euro 4, adică acele autoturisme a căror producţie a început din 2000 şi s-a terminat prin 2009, vor avea voie peste tot cu plata taxei.

Citește și
masini trafic
Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Zona centrală, numită Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, a fost stabilită de la Piaţa Victoriei la Nerva Traian şi din Cotroceni, până la splaiul Independenţei şi Buzești.

Propunerea Primăriei Capitalei presupune şi un program pentru toate aceste restricţii. Măsurile se aplică de luni până vineri, între orele 7 şi 22, cu excepţia sărbătorilor legale. În afara acestui program, circulaţi gratuit prin toate zonele Bucureştiului, indiferent de norma de poluare.

Nu plătesc vinieta Oxigen şi nu au restricţii de circulaţie maşinile euro 5, euro 6, cele hibride şi cele electrice.

Există excepţii şi pentru o serie de autoturisme şi vehicule fără să conteze vechimea sau norma de poluare. Este vorba despre motociclete, maşinile persoanelor cu dizabilităţi, cele care efectuează transmisiuni radio şi tv, dar şi cele ale instituţiilor statului: pompieri, MApN, SRI, STS, ANAF.

Norma de poluare o aflaţi din cartea maşinii sau de la RAR. Taxa o plătiţi doar dacă veţi folosi maşina, adică nu este introdusă automat la impozite.

Astfel au fost stabilite şi tarifele pentru o zi, o lună, 6 luni sau pentru un an. O vinietă de o zi costă 15 lei pentru maşinile cu normă de poluare până la euro 2. Euro 3 şi euro 4 plătesc 5 lei pe zi.

Vinieta Oxigen pe un an începe de la 500 de lei în cazul euro 4 şi ajunge la 1900 de lei pentru non euro.

Cei care nu respectă restricţiile şi vor circula fără viniete vor plăti amenzi de până la 2000 de lei. Toate aceste modificări ar trebui adoptate de Consiliul General şi abia după asta vor intra în vigoare chiar din prima zi a anului viitor.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul
Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a făcut, duminică, noi precizări despre proiectul Oxigen, prin care toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti.

Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife
Modificări importante la proiectul „Oxigen”. Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti vinieta. Noile tarife

Toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie în Bucureşti, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 24 octombrie.

Facilități de la stat pentru investitorii care creează noi locuri de muncă în zone defavorizate
Facilități de la stat pentru investitorii care creează noi locuri de muncă în zone defavorizate

O gură de oxigen pentru firmele care vor să acceseze ajutorul de stat, acordat investiţiilor care creează noi locuri de muncă, mai ales în zonele defavorizate.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.