Descoperire uriașă pe Marte. Ce a găsit robotul Curiosity într-un crater

Descoperire uriașă pe Marte - 1
NASA

Roverul Curiosity uimește din nou comunitatea științifică, reușind să găsească noi dovezi ale existenței unui lac sărat pe suprafața planetei Marte, în urmă cu 3,7 miliarde de ani.

De când a aterizat pe Marte în 2012, roverul Agenției Spațiale Americane (NASA) a explorat Craterul Gale, considerat un lac străvechi cu un munte în mijlocul său, denumit Muntele Sharp.

Analizând mostre de sol colectate de Curiosity din craterul Gale, cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din California (Caltech) au descoperit o serie de sulfați de sare, care nu au mai fost detectați în alte tipuri de rocă de pe Marte.

Potrivit oamenilor de știință, acest lucru sugerează că acești sulfați de sare au rămas în straturile de rocă după evaporarea apei, indicând existența unor lacuri sărate în urmă cu 3,3 - 3,7 miliarde de ani, lacuri care ar fi putut conține forme de viață.

Noile descoperiri au fost prezentate, luni, în revista Nature Geoscience.

paianjenul de pe Marte
NASA susţine că în următorii ani va descoperi viaţă pe Marte. De ce se tem cercetătorii
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Se pare că formațiunile de apă sărată s-ar fi înmulțit pe suprafața planetei Marte pe măsură ce planeta a trecut la un climat arid, în urmă cu 3,5 miliarde de ani.

Potrivit CNN, este pentru prima dată când Curiosity descoperă astfel de săruri în rocile analizate de pe Marte. Cercetătorii cred că studierea rocilor mai tinere de pe Marte va oferi șansa de a face lumină asupra modului în care Planeta Roșie a devenit un mediu arid.

"Am mers în Craterul Gale deoarece acesta păstrează informațiile unice privind schimbările care au intervenit pe Marte. Să înțelegem când și cum a evoluat clima de pe Marte este o altă piesă de puzzle: Când și cum a fost Marte capabil să susțină viață microbiană la suprafață?", spune William Rapin, autor al studiului la Institutul Caltech.

Craterul Gale, cu un diametru de 154 de km, s-a format ca urmare a unui impact violent, în timp ce Muntele Sharp a apărut în urma eroziunii eoliene a straturilor de sedimente. Aceste straturi oferă acum informații vitale privind mediul de pe Marte, în fiecare moment din istoria planetei, scrie sursa citată.

NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Studiu: Când s-a evaporat apa din lacurile și râurile de pe planeta Marte

În urmă cu aproximativ 3,5 miliarde de ani, apa din lacurile şi râurile de pe planeta Marte s-a evaporat 'din cauza fluctuaţiilor climatice', potrivit unui studiu publicat luni în Nature Geoscience, relatează AFP.

Șeful NASA susține că viața pe Marte va fi descoperită în câțiva ani, dar a avertizat că lumea nu va fi pregătită pentru aceste informații.

Sunete ''ciudate'' de pe planeta Marte, înregistrate de NASA. AUDIO

Sonda InSight a NASA a detectat până în prezent peste 100 de vibraţii pe Marte, 21 dintre acestea având ca sursă cutremure marţiene, celelalte putând avea însă alte cauze.

Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.