Planurile CNADR care ar rezolva problema aglomeratiei spre munte. Cum va arata noua sosea cu taxa

×
Codul embed a fost copiat

Daca am fi avut si autostrazi cate promisiuni am primit pana acum de la oficiali stabileam un record in materie. Din 2016, ne transmit responsabilii, drumul spre munte nu va mai fi asa de aglomerat.

Noul sef al Companiei Nationale de Autostrazi spune ca in octombrie va fi semnat contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov. Cand va fi gata, pe aceasta sosea se va circula cu taxa.

De departe, cea mai controversata si mai amanata autostrada din Romania ramane cea spre munte. Ca sa rezolve problema, sefii de la CNADR vor concesiona din acest an constructia autostrazii A3, pe segementul Comarnic - Brasov. Lucrarile ar trebui sa inceapa in 2014 si, potrivit planurilor, ar trebui sa dureze 2 ani.

Pana atunci ar trebui sa fie gata si portiunea Bucuresti - Ploiesti, care se opreste acum in centura.

Ministrul Proiectelor de Infrastructura promite sa termine 2 kilometri anul acesta si ceilalti 4, anul viitor.

Citește și
autostrada turda
ZF: De ce Romania plateste 23 mil. euro pentru 1 km. de autostrada, de 10 ori mai mult ca Bulgaria
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Si de administrarea si reabilitarea autostrazilor Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Constanta se vor ocupa companii private. Evident, vom fi taxati pe fiecare suta de kilometri parcursi. Ce primim in schimb?

Narcis Neaga, director CNADNR "Evitarea blocajelor, o suprafata de rulare ca in Vest. Vom incepe mai intai cu reabilitarea lui A1, reabilitarea pe A2, acolo unde este cazul".

Compania care va obtine concesiunea Autostrazii Soarelui trebuie, in primul rand, sa reabiliteze o portiune de 40 de kilometri plina de crapaturi. Solutia propusa de noul sef de la CNADNR este urmatoarea: se va turna mai intai un strat de piatra, deasupra caruia va fi asternut si un strat gros de asfalt si astfel nivelul autostrazii va creste cu cativa centimetri.

O alta problema este ca de pe Bucuresti - Pitesti, pana la Autostrada Soarelui, se blocheaza pe centura Capitalei. Recent, autoritatile au gasit o noua explicatie pentru faptul ca acest drum nu este reparat: se afla exact la granita dintre Ilfov si Bucuresti, iar Primaria Capitalei si Consiliul Judetean nu se pot intelege cum sa imparta cheltuielile.

Firma care va castiga concesiunea pentru A1 si A2 va trebui sa construiasca o noua centura in sud. Si aceasta ar trebui sa fie data in exploatare in 2016.

Articol recomandat de sport.ro
Ireal! O bombă de 500 de kilograme, lângă un stadion din Bundesliga
Ireal! O bombă de 500 de kilograme, lângă un stadion din Bundesliga
Citește și...
Solutia SF a autoritatilor pentru centura Capitalei. Cum va arata viitorul sens giratoriu suspendat
Solutia SF a autoritatilor pentru centura Capitalei. Cum va arata viitorul sens giratoriu suspendat

Soferii vor plati o taxa de autostrada pentru a merge de la Pitesti la Constanta. Anuntul a fost facut de premier, care a vizitat centura Capitalei.

ZF: De ce Romania plateste 23 mil. euro pentru 1 km. de autostrada, de 10 ori mai mult ca Bulgaria
ZF: De ce Romania plateste 23 mil. euro pentru 1 km. de autostrada, de 10 ori mai mult ca Bulgaria

Cel mai scump tronson de autostrada construit in Romania in ultimii ani este Gilau-Campia Turzii-Turda, cu un cost mediu per kilometru de circa 23 de milioane de euro, arata o analiza a ZF pe baza datelor de la CNADNR.

Basescu a facut constatari din elicopter pe autostrada Nadlac-Arad: “Nu se intampla nimic”
Basescu a facut constatari din elicopter pe autostrada Nadlac-Arad: “Nu se intampla nimic”

Presedintele Traian Basescu a facut o vizita fulger in judetul Arad, astazi, pentru a vedea stadiul in care se afla cele doua tronsoane ale autostrazii dintre Nadlac si Arad.

Recomandări
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern

„(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate”. Asta este una dintre concluziile unui mini-raport prezentat de șeful Finanțelor, Marcel Boloș, în ședința de Guvern de joi, 25 aprilie. 

Localnicii din Slănic au atras atenția asupra unui fenomen neobișnuit în ianuarie. Craterul din centrul orașului s-a adâncit
Localnicii din Slănic au atras atenția asupra unui fenomen neobișnuit în ianuarie. Craterul din centrul orașului s-a adâncit

Craterul din centrul orașului Slănic Prahova s-a adâncit peste noapte cu 20 de centimetri. Deja 42 de oameni au fost evacuați din locuințe. Două familii care n-au avut unde să se ducă sunt găzduite temporar în pensiuni din zonă.

Eurostat: Prețurile plătite pentru energia electrică și gazele naturale de către români, printre cele mai mici din UE
Eurostat: Prețurile plătite pentru energia electrică și gazele naturale de către români, printre cele mai mici din UE

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici din cadrul Uniunii Europene (UE).