Festivalul de film de la Cannes își deschide porțile marți seară. În marea competiţie intră şi două filme românești

×
Codul embed a fost copiat

Cea de-a 75-a ediție a Festivalului de Film de la Cannes îşi va deschide oficial porţile. Timp de 12 zile, în diversele secțiuni ale evenimentului de pe Croazetă, vor fi lansate peste 40 de filme.

România este reprezentată de două pelicule: „RMN”, regizat de Cristian Mungiu, în competiția oficială, și „Metronom” de Alexandru Belc, în secțiunea „Un Certain regard”. Anthony Hopkins, Marion Cotillard, Tom Hanks și Tom Cruise sunt doar câteva dintre vedetele aşteptate pe Riviera franceză.

Pentru prima ediție în format complet și tradițional de după pandemie, organizatorii Festivalului de Film de la Cannes s-au asigurat că vor da lovitura.

Seară de seară va fi freamăt pe covorul roșu datorită invitaților: celebrități de la Hollywood și laureaţi cu Palme d'Or la ediţiile anterioare, iar selecția filmelor dă speranțe pentru o competiție strânsă. „Cred că acesta este unul dintre cele mai bune programe de la Cannes din ultimii ani”, a declarat şeful biroului european al publicaţiei americane The Hollywood Reporter.

România va intra în concurs sâmbătă, 21 mai, când va fi proiectat în competiția oficială lungmetrajul „RMN” al lui Cristian Mungiu. Regizorul laureat cu trofeul suprem în 2007 pentru „Patru luni, 3 săptămâni și 2 zile”, concurează din nou pentru Palme d'Or. Și Alexandru Belc va intra în concurs pe 24 mai, în secțiunea „Un certain regard”, cu filmul „Metronom”.

Citește și
cannes
„RMN” și „Metronom”, două filme românești, selectate în festivalul de la Cannes
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Între producţiile hollywoodiene de categorie grea, convinse să-și organizeze premiera mondială pe Croazetă, se numără „Top Gun Maverick”. Proiecția îl va aduce pe Tom Cruise la Cannes pentru prima dată în ultimele trei decenii. O altă atracție este pelicula biografică „Elvis”, în regia lui Baz Luhrmann, cu Austin Butler şi Tom Hanks.

Gilles Bastoni, manager al Hotelului „Barrière Le Majestic”: „Sunt sigur că va fi o ediție grandioasă. Mulți abia așteptau ediția a 75-a. Hotelul nostru e rezervat 100%, avem chiar și listă de așteptare. E nemaipomenit!”

Festivalul a interzis prezenţa delegaţiilor oficiale ruse, însă va prezenta filmul „Soția lui Ceaikovski” al regizorului rus Kirill Serebrennikov, exilat în Berlin, care a condamnat dur invazia Rusiei în Ucraina.

Theirry Fremaux, delegatul general la Festivalul de Film de la Cannes: „Filmul rusului Kiril Serebrennikov era gata înainte de 24 februarie. Deci nu a folosit bani rusești după 24 februarie. Am primit o sumedenie de mesaje, unele violente, care îmi reproșau că am inclus în selecție un film făcut cu bani rusești. Filmările erau terminate când au fost instituite sancțiunile.”

Un alt aspect care a stârnit controverse este prezența cineastelor în selecție.

Theirry Fremaux, delegatul general la Festivalul de Film de la Cannes: „Cu 20-30 de ani în urmă, nimeni nu și-ar fi imaginat că o regizoare poate câștiga Palme D'Or ori Leul de Aur, în domeniul asta s-au schimbat mult lucrurile. Și totuși, la ediția de anul trecut, o ziaristă susținea că Festivalul de la Cannes trebuie să facă mai mult decât atât. Ce-ar însemnă asta? Să le favorizam pe femeile-regizor?? Nu știu ce să răspund la asta.”

Festivalul se deschide marți seară cu un film cu zombi, în regia francezului Michel Hazanavicius. Numită inițial „Z”, pelicula a fost rebotezată „Coupez”, pentru a elimina riscul de confuzie cu litera „Z”, care apare vopsită pe blindatele ruse din Ucraina.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Două filme româneşti au fost selectate în festivalul de la Cannes
Două filme româneşti au fost selectate în festivalul de la Cannes

Două filme româneşti au fost selectate în festivalul de la Cannes: lungmetrajul „RMN” al lui Cristian Mungiu şi pelicula lui Alexandru Belc, „Metronom”.

„RMN” și „Metronom”, două filme românești, selectate în festivalul de la Cannes
„RMN” și „Metronom”, două filme românești, selectate în festivalul de la Cannes

Două filme româneşti au fost selectate în festivalul de la Cannes. Este vorba de lungmetrajul „RMN” al lui Cristian Mungiu şi pelicula „Metronom” regizată de Alexandru Belc.

Un polițist din Cannes a fost rănit într-un atac cu cuțitul. Autoritățile iau în calcul
Un polițist din Cannes a fost rănit într-un atac cu cuțitul. Autoritățile iau în calcul "pista teroristă"

Un poliţist a fost rănit, luni dimineaţa, într-un atac cu cuţitul care a avut loc în Cannes, sudul Franţei, informează Agerpres, care citează Reuters şi AFP.

Un actor din „Polițist adjectiv” a murit de Covid 19
Un actor din „Polițist adjectiv” a murit de Covid 19

Ionuț Stoica, actor Teatrului „Elvira Godeanu” din Târgu Jiu și cunoscut pentru rolul din „Polițist adjectiv”, regizat de Corneliu Porumboiu și premiat la Cannes, a murit.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.