Facebook a implementat un sistem de rugăciuni online. Cum funcționează

Facebook, dat în judecată în Franța pentru discurs instigator la ură și răspândirea de informații false
Getty

Facebook a implementat un sistem nou, dedicat utilizatorilor care vor să formeze grupuri de rugăciune pe reţeaua de socializare.Instrumentul este disponibil doar în Statele Unite, informează Reuters.

Sistemul de rugăciune al Facebook face parte din efortul mai larg şi recent al platformei sociale de a mări baza de utilizatori prin atragerea persoanelor din comunităţile religioase.

Facebook consideră că enoriașii sunt o comunitate importantă pentru a crește participarea pe rețeaua socială. Încă din 2017, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a dat bisericile ca exemplu pentru modalități de a conecta compania cu lumea. Atunci, Facebook a creat o echipă care să se axeze pe „parteneriate de credință”.

Șefa acestei echipe, Nona Jones, a declarat, pentru sura citată, că pandemia de coronavirus a dus la urgentarea acestor eforturi.

Sistemul de rugăciune a fost creat după ce Facebook a observat o creștere a numărului de oameni care cereau și ofereau rugăciuni în timpul pandemiei, a afirmat Jones, care este pastor în Florida.

Citește și
joe biden
Conflict între Biden și Facebook. Platforma sugerează că este mai eficientă în promovarea vaccinării
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Încercările de lărgire a prezenței rugăciunilor pe Facebook au culminat cu primul summit virtual de credință cu lideri religioși, eveniment care a avut loc luna trecută. În timpul evenimentului live, difuzat prin Facebook Live, liderii religioși au comunicat cu comunitățile religioase, în timp ce pe ecran curgeau emoji-uri cu inimioare.

Directorul operațional al Facebook, Sheryl Sandberg, a vorbit inclusiv despre un viitor în care liderii religioși să își țină ceremoniile online, cu ajutorul instrumentelor de realitate virtuală și realitate augmentată.

 

Facebook folosește rugăciunile pentru a personaliza reclame

 

La sfârșitul lunii mai, Facebook a lansat sistemul de rugăciuni pe care îl testase cu ajutorul unor comunități de credincioși. Sistemul este disponibil în grupurile de Facebook din SUA.

Într-un astfel de grup privat, o femeie a folosit instrumentul pentru a solicita oamenilor să se roage pentru o mătușă diagnosticată cu COVID-19. Ceilalți utilizatori de pe grup au răspuns prin apăsarea butonului marcat cu textul „M-am rugat”, iar numele lor au apărut apoi într-un spațiu marcat mai jos.

Utilizatorii pot fi notificați pentru a-și aduce aminte să se roage din nou a doua zi. Alți utilizatori au cerut rugăciuni pentru „o fată care a suferit o decepție în dragoste”, pentru examenul auto al unui fiu sau pentru probleme cu o firmă de asigurări.

Jones a confirmat, însă, că postările cu rugăciuni sunt folosite pentru a personaliza reclamele de pe Facebook și alt tip de conținut asemănător.

La rândul său, un purtător de cuvânt a spus că informațiile vor fi folosite pentru ca algoritmii Facebook să devină mai eficienți în a arăta reclame personalizate. Acesta a dat asigurări că datele nu vor putea fi folosite direct de companii pentru a trimite reclame țintite pe baza conținutului rugăciunilor.

„Una dintre cele mai mari comunități care folosește produse Facebook sunt oamenii credincioși. Când ne-am uitat pe datele legate de consumul de social media în pandemie am văzut o creștere masivă în categoria de spiritualitate”, a afirmat purtătorul de cuvânt.

 

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
"Seamănă cu tine" sau "apari în acest videoclip". Mesajele capcană de pe Facebook

"Seamănă cu tine" sau "apari în acest videoclip". Sunt mesaje capcană care circulă zilele aceastea pe Facebook. Acestea va invită să deschideți un filmuleț.

Conflict între Biden și Facebook. Platforma sugerează că este mai eficientă în promovarea vaccinării
Conflict între Biden și Facebook. Platforma sugerează că este mai eficientă în promovarea vaccinării

Compania Facebook a transmis, în replică la afirmaţia preşedintelui Joe Biden că platformele social media „ucid oamenii” cu dezinformarea, că a fost mai eficientă decât Guvernul în promovarea vaccinării anti-Covid.

Facebook implementează în România un sistem de alertă pentru a ajuta poliția să găsească copiii dispăruți
Facebook implementează în România un sistem de alertă pentru a ajuta poliția să găsească copiii dispăruți

Începând de miercuri, Facebook sprijină Poliția Română cu mediatizarea cazurilor, în cadrul Mecanismului „Alertă Răpire Copil”.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.