De ce va ingrasati chiar si atunci cand tineti post. Care sunt preparatele sanatoase pe care le puteti consuma

Ultimul update: Joi 18 Mai 2017 06:59
Data publicarii: Marti 11 Aprilie 2017 09:13
Categorie: CSID

"Oare de ce ma ingras desi tin post?" E o dilema cu care se confrunta multi dintre cei care aleg sa consume anumite produse in perioada dinaintea Pastelui. Raspunsul e foarte simplu: invariabil, combinatiile sunt intre glucide si grasimi.

Painea cu zacusca este un astfel de exemplu. Un post fara surplus se poate tine doar prin combinatii de proteine vegetale.

Meniurile stravechi contineau o mancare de boabe- fasole, mazare sau linte, proteine, adica - pane integrala si o salata de frunze.

Paine, cartofi, orez, cartofi, legume, paste, ciuperci. Comsumate ca atare - doar fierte, spre exemplu - nu prea au gust. Asa ca se combina cu ulei. Schimbam radical gustul cu o portie de zacusca, ciuperci prajite, cartofi prajiti ori paste peste care punem ulei.

Odata ce consumati carbohidrati, pancreasul simte. Descarca insulina, un hormon de crestere, in sange. Adaosul de uleiuri face ca insulina sa se depuna in celule.

Doctor Antonela Burlacu, medic primar endocrinolog: "Insulina este un hormon anabolic, de crestere. Dupa o anumita varsta actioneaza pe depozitele adipoase si baga grasime in celule, stimuleaza umplerea cu grasime pentru vremuri grele."

Asadar, painea, pastele, orezul ori legumele plus ulei inseamna ca organismul va depozita. Iata cum aparea ingrasarea, in post.

Doctor Mihaela Bilic, medic nutritionsit: "Nu painea, pastele fainoase si orezul ingrasa, ci mai degraba lucrurile pe care le punem deasupra, ulei."

O lingura de ulei inseamna nu doar 100 de kilocalorii, ci un plus de valoare calorica pentru orice preparat. Spre exemplu, in timpul prajirii, apa continuta de orice aliment se evapora, iar locul ii este luat de grasime. Gustul este minunat, excesiul pe masura. Din nou, va ingrasati usor si pe nesimtite.

Postul este foarte bun, dar cu respectarea unor reguli minime de nutritie. Meniurile stravechi contineau o mancare de boabe - fasole, mazare, linte, soia. Aceste boabe se numesc leguminoase si contin extrem de multe proteine. Se consuma alaturi de orice cereala integrala - inclusiv piane integrala. Si cu o salata din frunze.

Andreea Dragomirescu, nutritionsit: "Daca leguminoasele sunt consumate cu cereale integrale la aceesi masa elibereaza si mai multe proteine pentru organism- deci la aceeasi masa mazare cu orez brun."

Nicio leguma nu are proteinele complete din carne. Dar combinatiile dintre leguminoase si cereale integrale, creeaza o versiune aproape de ceea ce avem nevoie.

Proteinele contin lanturi cu sute de mii de molecule. Odata intrate in organismal uman, incep un proces lung si complicat de descompunere, astfel incat sa poata sa fie folosite. Acest proces lung face ca peste 30% din toate proteinele ingerate sa fie folosite pentru digestia lor. Nu se transforma in grasime.

Exemple de preparate sanatoase, in post: mancare de mazare cu o felie de paine integrala si salata. Mancare de fasole cu muraturi si paine integrala. Paste integrale cu boabe de porumb, fasole rosie si suc de rosii. Si multe salate crude, neaparat! Cu o singura lingurita de ulei in ele.
 

Cum puteti slabi mancand paste integrale sau orez. Recomandarea medicilor endocrinologi pentru persoanele diabetice

Cum puteti slabi mancand paste integrale sau orez. Recomandarea medicilor endocrinologi pentru persoanele diabetice

CSID

Cât de dăunător este, de fapt, statul la calculator pentru copii

Cataracta, boală frecventă și în rândul tinerilor

Situațiile în care ridicarea greutăților la sală poate fi periculoasă

Hannah Ruth McKeich

O femeie a slăbit 35 de kilograme în 6 luni, printr-o metodă simplă

Țigara, aliatul principal al ridurilor și al cearcănelor

Dependența de alcool, o problemă socială. Cum ne putem trata