Pericol uriaș în portul Midia. Specialiștii anunță că apa e contaminată: „Se descompun"

×
Codul embed a fost copiat

Portul Midia este pe cale să devină un focar de infecție.

Autoritățile nu au găsit încă o soluție pentru nava care s-a răsturnat cu 14.000 de oi la bord. Armatorul a mai cerut un răgaz de 24 de ore ca să intervină, însă operațiunile costă peste două milioane de euro.

Între timp, în haosul general, medicii confirmă că apa din zonă este contaminată. Echipele de intervenție nu pot să scoată din navă mai mult de 200 de animale moarte pe zi.

Asta înseamnă că operațiunea va mai dura încă o lună sau chiar două.

Proprietarul ar fi trebuit să prezinte un plan pentru ridicarea și tractarea navei "Queen Hind", însă a mai cerut o păsuire de 24 de ore. În tot acest timp, vasul a devenit o bombă cu ceas.

Citește și
Nava
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

După mai bine de 10 zile de la răsturnarea navei, zeci de animale moarte sunt scoase în continuare din apă. Vorbim aici despre cadavrele care plutesc în zona din jurul vasului, nu și de cele care au rămas în interior. Până la această oră, aproximativ 200 de oi au fost recuperate din apă și duse la incinerare. Din păcate, peste 14.000 de oi moarte se află în continuare în cala navei "Queen Hind", iar autoritățile au anunțat deja că apa din zona navei este contaminată.

Autoritățile caută bani și soluții pentru a evita un dezastru ecologic în zonă.

Consilier Compania Națională Administrația Porturilor Maritime„Nu avem bugete speciale pentru această operațiune de ranfluare, dar avem bugete în companie pentru situații de urgență prevăzută. Avem asigurători, deci polița proprie de asigurare. Autoritatea tutelară este Ministerul Transporturilor. Sunt sigur că ne vor acorda absolut tot sprijinul."

Pe lângă costurile cu ridicarea și tractarea navei, care au fost estimate de o companie privată la peste 2 milioane de euro, cheltuielile cu scoaterea cadavrelor din apă și incinerarea lor se ridică și ele la câteva zeci de mii de euro.

Scafandru: „Scoatem oile, le legăm. Este foarte rece apa, foarte rece. Este complicat."

Directorul Autorității Navale Române: „Legea spune așa: „APMC-ul scoate pe banii ei, după care se îndreaptă către armator sau asigurator. Aici nu vorbim de cheltuieli ocazionate numai de dezesuarea și ranfluarea navei, vorbim și de cheltuieli care s-au făcut până în acest moment: intervenția ARSV, intervenția ISU. Pentru toate acestea se vor face titluri executorii de către Autoritatea Navală Română și dumnealor se îndreaptă către armatorul navei și asigurator."

În tot acest timp, zona este din ce în ce mai contaminată.

Președinte ARCA: „Pur și simplu se descompun. Se dezintegrează. Norocul este că apa este rece și bacteriile care se pot înmulți în mod normal într-un mediu mai cald, încă nu se înmulțesc într-un mod foarte, foarte periculos, dar există un pericol uriaș și pentru cei care intervin acolo și pentru mediu acvatic."

În cazul în care armatorul nu se va implica direct în rezolvarea problemei, statul român este obligat să ducă la bun sfârșit operațiunea, lucru care s-ar putea traduce în luni de zile, având în vedere că Ministerul Transporturilor trebuie să facă o licitație publică pentru a folosi banii publici.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Ce s-a întâmplat cu cadavrele de oi din portul Midia. Anunțul autorităților
Ce s-a întâmplat cu cadavrele de oi din portul Midia. Anunțul autorităților

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a anunţat miercuri că recuperat toate cadavrele de oi din dreptul navei Queen Hind.

Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile
Operațiunile de salvare a celor 14.000 de oi au fost oprite. De ce s-au retras autoritățile

După şapte zile de la accidentul naval din Portul Midia, autorităţile au sistat operaţiunile de salvare.

O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia
O navă care urma să transporte 16.500 de oi în Arabia Saudită, oprită în Portul Midia

O navă care urma să transporte 16.500 de oi a fost oprită de inspectorii ANSVSA în Portul Midia, deoarece condițiile în care erau ținute animalele nu erau corespunzătoare.

Reacție dură a CE după moartea celor 14.000 de oi.
Reacție dură a CE după moartea celor 14.000 de oi. "Opriți exporturile de animale vii"

România primeşte un avertisment dur din partea Comisiei Europene, după ce în jur de 14.000 de oi au murit în chinuri groaznice, în timp ce nava pe care se aflau se scufunda în Portul Midia.

Raed Arafat: Acest tip de incident naval care a avut loc la Midia este unic pe plan mondial
Raed Arafat: Acest tip de incident naval care a avut loc la Midia este unic pe plan mondial

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a declarat vineri, la Constanţa, că incidentul naval care a avut loc la Midia, cu nava încărcată cu 14.600 de oi, este unic pe plan mondial.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.