Portul Constanța a avut în 2019 cel mai mare trafic din istoria sa. Ce s-a exportat

×
Codul embed a fost copiat

Portul Constanța a înregistrat anul trecut cel mai mare trafic de mărfuri din istoria sa. Pe primul loc au fost grânele: am exportat prin port cereale în valoare de peste un miliard de euro, o creştere de 30% faţă de 2018.

Atât de multe grâne au plecat din România, încât pe platforma portuară s-a construit şi cel mai mare punct de încărcare din Europa, care este coordonat cu ajutorul Inteligenţei Artificiale.

În medie, cel puţin un vapor încărcat cu 60 de mii de tone de cereale a plecat, în fiecare zi a anului trecut, din Portul Constanța.

Cerealele din România ajung în ţări precum Filipine, Japonia, Nigeria, dar ajung şi în Orientul Mijlociu, Libia, Turcia sau Egipt.

Rusia, însă este în topul clasamentului, fiind țara cu care Portul Constanța a înregistrat cel mai mare trafic de mărfuri, de peste 11 milioane de tone.

Citește și
Imigranti
Cei șase imigranți intoxicați cu fum fuseseră închiși într-o cameră de comandantul navei
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Anul trecut, am trimis prin port în alte ţări cu peste 30% mai multe grâne decât în 2018, în valoare de peste un miliard de euro. Fermierii spun că la export obţin preţuri mai bune decât în România, unde cererea este în scădere.

Costel Stanca, directorul general Portul Constanța: „Portul Constanța a reuşit în 2019 să facă traficul cel mai mare pe care l-am făcut de până acum. Este un hub de cereale, cel mai important port de cereale din Europa. Acest lucru s-a întâmplat şi pentru că Portul Constanța este legat de artera fluvială.”

Florin Rata, fermier: „Eu fac contract, vin maşini în câmp vara, eu îl recoltez, îl încarc din câmp, ajunge în Port, în Portul Constanța şi de acolo se exportă.”

Odată cu creşterea interesului pentru cerealele româneşti, în Portul Constantă a fost ridicat şi un depozit coordonat cu ajutorul Inteligenţei Artificiale.

Acesta are camere de supraveghere cu senzori care măsoară cantitatea, viteza cu care este încărcat un camion, dar şi calitatea boabelor. Investiţia s-a ridicat la câteva zeci de milioane de euro.

Viorel Panait, director terminal: „Analizele se fac pe nişte sisteme complet automatizate fără intervenţia omului, parcursul mijloacelor de transport este monitorizat cu inteligenţa artificială şi cu video audit, ritmurile de recepţie şi de încărcare a mărfurilor sunt cele mai mar, iar posibilitatea încărcării navelor le duce în zona de 90 de mii de tone."

În total, prin porturile maritime au trecut aproape 67 de milioane de tone de mărfuri, anul trecut, cu 8,64% mai multe decât în 2018.

Cerealele au reprezentat 32% din total, urmate de petrol, cu 12,1% şi diverse articole, cu 9.9%.

Pe de altă parte, Portul Constanța a înregistrat scăderi la numărul de nave de pasageri care au acostat pe ţărmul nostru, din cauza conflictului din Crimeea.

În 2019, în port nu a venit nicio navă mare de croazieră. Totuşi, autorităţile spun că în acest an şi-au anunţat sosirea cel puţin patru.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Șase migranți au dispărut de la bordul unei nave, în portul Constanța, deși erau păziți de polițiști
Șase migranți au dispărut de la bordul unei nave, în portul Constanța, deși erau păziți de polițiști

Șase migranți algerieni au reușit să dispară de la bordul unei nave, deși polițiștii de frontieră au anunțat că vaporul este în permanență supravegheat.

Cei șase imigranți intoxicați cu fum fuseseră închiși într-o cameră de comandantul navei
Cei șase imigranți intoxicați cu fum fuseseră închiși într-o cameră de comandantul navei

Scandal la bordul unei nave ancorate în Portul Constanța! Şase migranţi clandestini, închişi într-o cameră de comandantul unei nave sub pavilion Panama, au vrut să forţeze coborârea în port şi au incendiat o saltea!

Prezenţă record la festivităţile de Ziua Marinei. 15 persoane au avut nevoie de îngrijiri
Prezenţă record la festivităţile de Ziua Marinei. 15 persoane au avut nevoie de îngrijiri

Pe faleza din Constanţa, mii de oameni au venit să asiste la un spectacol grandios organizat, ca în fiecare an, de Forțele Navale Române, dar la care participă şi nave şi militari din ţările aliate.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.