Motivul pentru care Ucraina lucrează pe ascuns pe Canalul Bâstroe. De ce este important pentru ei să adâncească acolo

×
Codul embed a fost copiat

Guvernul a decis să trimită experți în Delta Dunării pentru a verifica lucrările de dragare făcute de ucraineni pe canalul Bâstroe. Decizia vine după mai multe zile în care politicienii de la București s-au contrazis pe subiect.  

Luni, la Ministerul Transporturilor am avut loc o discuție pe care ministrul Sorin Grindeanu a convocat-o cu responsabilii din acest domeniu.

Potrivit declarațiilor de până acum, premierul României susține că partea ucraineană a informat că urmează să facă aceste lucrări de îndepărtare a aluviunilor, dar nu și că intenționează să adâncească canalul în zona Bâstroe.

De ce este importantă această adâncire a canalului Bâstroe

Adâncirea canalului Bâstroe este importantă pentru Ucraina pentru că, de la izbucnirea războiului, de un an de zile, pentru Ucraina, fluviul Dunăre a devenit canalul prin care trebuie să exporte cerealele. A făcut-o și până acum, dar a folosit brațul Sulina.

Atât Bâstroe, cât și Chilia sunt brațe ale Dunării pe care nu puteau circula nave de mare tonaj.

Citește și
Canalul Bâstroe
Ucraina anunță că a adâncit Canalul Bâstroe cu 2,6 metri. Ambasada de la București spunea că sunt lucrări de întreținere
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Prin aceste lucrări, despre care a sesizat pentru prima dată Ministerul Transporturilor, se adâncește canalul navigabil, iar pe acolo, susțin surse din interiorul Ministerului Transporturilor, încă de acum o lună circulă nave de mare tonaj.

Astfel, Ucraina și-ar putea exporta, fără ajutorul României, cerealele pentru întreaga Europă.

Ceea ce a alertat autoritățile de la București a fost un comunicat al Ministerului Infrastructurii de la Kiev, care a anunțat că - pentru prima dată de când Ucraina și-a obținut independența din 1991 - pe Canalul Bâstroe pot circula nave, pentru că adâncimea acestuia a crescut de la 3,9 metri la 6,5 metri.

Aceleași nave care draghează în acest moment aluviuni pe Bâstroe ar continua lucrările până când ar obține o adâncime de 8 metri.

Aceste lucrări nu sunt lipsite de implicații pentru ecosistemul Deltei Dunării.

Administratorii ecosistemului spun că, în ultimii ani, faptul că Dunărea a avut în perioada verii un debit scăzut a afectat ecosistemul, iar faptul că Ucraina draghează și scoate aluviuni de asemenea, va afecta și mai mult ecosistemul Deltei Dunării.

Toate aceste discuții vor trebui lămurite în perioada următoare.

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Scandalul privind Canalul Bâstroe continuă. Ambasadorul Ucrainei a fost convocat la sediul MAE
Scandalul privind Canalul Bâstroe continuă. Ambasadorul Ucrainei a fost convocat la sediul MAE

Ambasadorul Ucrainei în România a fost convocat astăzi la Ministerul de Externe, pentru a permite României să verifice lucrările din zona Canalului Bâstroe.  

Ucraina anunță că a adâncit Canalul Bâstroe cu 2,6 metri. Ambasada de la București spunea că sunt lucrări de întreținere
Ucraina anunță că a adâncit Canalul Bâstroe cu 2,6 metri. Ambasada de la București spunea că sunt lucrări de întreținere

Ucraina anunţă că adâncimea Canalului Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 m, ”o mare oportunitate pentru capacitatea fluvială a Dunării”, deşi Ambasada de la Bucureşti a susţinut că este vorba doar despre lucrări de întreţinere a căii navigabile.

Scandalul Bâstroe. Ucraina prezintă oficial explicații României: ”Sunt doar lucrări de întreţinere a căii navigabile”
Scandalul Bâstroe. Ucraina prezintă oficial explicații României: ”Sunt doar lucrări de întreţinere a căii navigabile”

Ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, a anunțat că a discutat cu omologul său ucrainean, Dmitro Kuleba, solicitând ”clarificarea cât mai curând” a poziţiei Ucrainei privind dragarea canalului Bâstroe.

 

România anunță oficial Comisia Europeană că nu este de acord cu intenția Ucrainei de adâncire a canalului Bâstroe
România anunță oficial Comisia Europeană că nu este de acord cu intenția Ucrainei de adâncire a canalului Bâstroe

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) va informa Comisia Europeană că România se opune intenției Ucrainei de a efectua lucrări de adâncire a așa-zisului "canal de navigație Bâstroe".    

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.