Greva ceferiștilor a produs haos în gări. Unele trenuri au fost oprite în câmp, iar mulți călători au ratat zboruri

×
Codul embed a fost copiat

Ziua a început cu haos în gări, timp de 2 ore cât a durat greva de avertisment a angajaților CFR. De la 7 la 9, sute de trenuri au fost oprite, unele chiar în câmp.  

Mii de călători au fost afectați, în special navetiștii. Angajații CFR cer măriri de salarii și investiții în infrastructură.

Gara de Nord din București s-a umplut de călători care nu aveau habar că timp de 2 ore trenurile nu pleacă nicăieri.

Călătoare: ”Nu știam că e grevă, chiar ne-am grăbit să ajungem".

Călătoare: ”Am luat biletul online, mă așteptam să găsesc acolo informații, dacă știam nu luam acum".

Citește și
Greva CFR
Motivul grevei de la CFR SA. Sindicalist: 80% din personalul de execuţie are salariul net de 2.650 de lei
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Pe tabelă s-au adunat imediat întârzieri de zeci de minute. În toată țara, aproximativ 300 de garnituri au fost afectate de grevă.

Călător: La ce oră pleacă trenul aici?

Controlor: La 9:00.

Călător: La 9 fix sau o să mai fie un delay?”.

În Brașov, mulți dintre călători au ratat zborurile pe care le aveau din București.

Călător: ”Dacă o să pierd avionul, o să pierd banii”.

Călător: ”Trebuie să fim în București la ora 11:00, trebuie să fim acolo și trenul face două ore jumate. Nu știu ce să fac, să iau un taxi”.

În Timișoara, cei mai afectați au fost navetiștii. Unii se grăbeau la serviciu, alții acasă, după ore întregi de muncă.

Călător: ”După 24 de lucru, mai stau 2 ore aici și uite așa".

Câțiva tineri din Galați care mergeau la un festival de muzică din Sibiu s-au așezat pe peron și au început să cânte ca să treacă timpul mai repede.

Sindicat: 80% dintre ceferiști au salariul net de 2.650 lei

Deloc veseli sunt angajații CFR, care cer măriri de salarii și investiții în infrastructura extrem de învechită. 

Viorel Istrate, secretar general al Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane: "Haosul de astăzi e incomparabil mai mic decât haosul creat în lipsa investițiilor în infrastructura feroviară. Săptămâna viitoare ne întâlnim cu premierul spre a rezolva problema care a generat această problemă de muncă. Datorită lipsei bugetului, 80% din personalul nostru are același salariu în clipa de față, 4.500 lei brut, 2.650 de lei net".

Eugen Neagu, lider de sindicat al Reparatorilor de Locomotive din Brașov: ”Calea ferată este degradată. Toți cresc viteza de transport, noi o micșorăm în fiecare an, pentru că sunt pericole de deraieri, de accidente”.

Constantin Petreanu, președinte Drum de Fier Timișoara: ”La ora asta, un tren de la București - Timișoara face 10 ore, era perioadă în care face 6 ore și asta se datorează faptului că în ultimii 30 de ani chiar nu s-a investit deloc în calea ferată. Starea liniei, starea tehnică a materialului rulant este foarte, foarte proastă".

O altă problemă a salariaților CFR e lipsa forței de muncă. La Brașov, de exemplu, sunt în jur de 2.500 de angajați, însă pentru a evita orele suplimentare ar mai fi nevoie de aproape 400 de oameni.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Haos pe calea ferată, după greva de la CFR SA. Mii de călători au fost luați prin surprindere: „Ne-am luat țeapă”
Haos pe calea ferată, după greva de la CFR SA. Mii de călători au fost luați prin surprindere: „Ne-am luat țeapă”

Haos în gări, după greva de avertisment din această dimineață a angajaților CFR din infrastructură. Timp de două ore, de la 7:00 la 9:00, circulația a sute de garnituri a fost oprită.

Motivul grevei de la CFR SA. Sindicalist: 80% din personalul de execuţie are salariul net de 2.650 de lei
Motivul grevei de la CFR SA. Sindicalist: 80% din personalul de execuţie are salariul net de 2.650 de lei

Secretarul general al Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane, Viorel Istrate, a anunţat că motivul principal al grevei CFR de vineri dimineaţă îl reprezintă faptul că nu a fost încheiat contractul colectiv de muncă, scrie News.ro.

Greva de avertisment de la CFR SA a dat traficul feroviar peste cap. Întârzieri uriașe, sunt 300 de garnituri afectate
Greva de avertisment de la CFR SA a dat traficul feroviar peste cap. Întârzieri uriașe, sunt 300 de garnituri afectate

Sindicaliștii de la CFR SA, compania de stat care administrează şi întreţine infrastructura feroviară, au făcut vineri o grevă de avertisment. Greva s-a încheiat la ora 9:00, așa cum a fost anunțat.

Grevă de avertisment la CFR S.A, vineri dimineață. Care sunt revendicările sindicaliștilor. Reacția CFR Călători
Grevă de avertisment la CFR S.A, vineri dimineață. Care sunt revendicările sindicaliștilor. Reacția CFR Călători

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane va organiza, vineri, 15 septembrie 2023, între orele 07:00 și 09:00, o grevă de avertisment cu scopul de a atrage atenția asupra unor probleme din industria feroviară.

Ceferiști și pasageri ciupiți de ploșnițe în vagoanele de dormit. Problema, rezolvată abia după pățania unui deputat
Ceferiști și pasageri ciupiți de ploșnițe în vagoanele de dormit. Problema, rezolvată abia după pățania unui deputat

Zeci de ceferiști au fost ciupiți de ploșnițe în cușetele CFR Călători în ultima perioadă. Situația a fost raportată șefilor ierarhici, însă au fost luate măsuri abia când a pățit-o un deputat care a călătorit cu trenul de la București la Timișoara.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.