Departamentul lui Dan Sova a depus o plangere penala la DNA pentru lipsa contractului cu Bechtel

Dan Sova

Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a depus la DNA o plangere penala pentru neglijenta in serviciu privind protectia informatiilor clasificate, ca urmare a lipsei exemplarului original al contractului cu Bechtel.

"Plangerea penala (...) cere, de asemenea, ca in situatia in care se va dovedi ca faptele care au condus la lipsa/refuzul de punere la dispozitie a acestui document imbraca forma altei infractiuni sa se dispuna atragerea raspunderii penale, dupa caz, pentru infractiunea de distrugere, furt sau abuz in serviciu contra intereselor publice. (...) Aceasta a fost facuta «in rem» si nu e indreptata impotriva unei persoane anume, Directia Nationala Anticoruptie fiind in masura sa cerceteze cine se face vinovat pentru lipsa exemplarului original al contractului", arata intr-un comunicat departamentul condus de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine, Dan Sova.

Potrivit sursei citate, plangerea a fost depusa la DNA fiind vorba de o infractiune de serviciu care poate aduce statului pagube importante, mai mari decat echivalentul a un milion de euro, tinand cont de valoarea contractului cu Bechtel.

Prim-vicepresedintele PDL Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, a anuntat la 7 august ca a depus plangere penala la Parchetul ICCJ impotriva ministrului Dan Sova, acuzandu-l ca ascunde contractul original Bechtel semnat de Adrian Nastase in anul 2003 pentru a-l apara pe fostul premier.

Anterior, Sova a sustinut ca desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a facut pentru ca nu s-a gasit, la Ministerul Transporturilor, varianta originala. In replica, Boagiu a sustinut ca documentul se afla la etajul 2, camera 58.

Citește și
harta bechtel
Marele secret al "tunului" dat de Bechtel. Ce scria in cel mai pagubos contract semnat de Romania
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Intre timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.

Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
ZF: Marile intrebari la Bechtel - cum sa pierzi un contract pe care ar trebui sa-l pazeasca SRI
ZF: Marile intrebari la Bechtel - cum sa pierzi un contract pe care ar trebui sa-l pazeasca SRI

Declaratia ministrului Dan Sova, potrivit careia originalul contractului initial cu americanii de la Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania "nu s-a gasit", ridica semne de intrebare care pun in incurcatura toata administratia romana.

Marele secret al
Marele secret al "tunului" dat de Bechtel. Ce scria in cel mai pagubos contract semnat de Romania

Documentele declasificate referitoare la contractul dintre statul roman si Bechtel International au fost publicate marti pe pagina web a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.

Spaima unui nou caz
Spaima unui nou caz "Bechtel". De ce s-a intarziat cu un an autostrada care leaga Romania de Europa

Amanarile dese au devenit pentru autoritati reteta sigura ca sa nu construiasca autostrazi.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.