Lucrările la faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, aproape de finalizare. „Suntem la 95%”

×
Codul embed a fost copiat

Lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani au intrat pe ultima sută de metri.

Podul peste Dunăre, care va lega Brăila de județul Tulcea, este aproape gata, iar drumurile care vor asigura, în primă fază, legătura cu malurile sunt asfaltate în proporție de 90%. O echipă a Știrilor ProTV, a trecut, în premieră, podul cu mașina și a cronometrat cât durează traversarea fluviului.

Cât a durat întreaga călătorie

Călătoria de pe malul din județul Brăila, până pe cel din Tulcea, s-a încheiat în puțin peste trei minute, mult sub cele aproximativ 30, cât durează în prezent traversarea Dunării cu bacul. Pe traseul de aproape doi kilometri, muncitorii lucrează pe mai multe fronturi: unii se ocupă de stâlpii de iluminat, alții toarnă asfalt ori sudează gardurile de protecție. Stația de taxare, care va fi pe malul din Tulcea, este de asemenea în lucru. Cu toate acestea, în primă etapă, nu va fi percepută taxă de traversare.

Dragoș Popescu, reprezentant CNAIR:La podul suspendat suntem la 95%, drumurile sunt peste 70-75%, pe tot contractul. Se execută”.

Potrivit ministrului Transporturilor, podul ar putea fi deschis pe 27 iunie, dar numai cu o parte din drumurile prevăzute în contract. Întregul proiect ar urma să se încheie în decembrie. Datele nu sunt confirmate de antreprenori, care lucrează în acest moment zi și noapte.

Citește și
pod braila
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Muncitor:Un strat de asfalt. Da, încă două straturi”.

Pentru prima dată, echipa a putut intra și în tăblierul metalic al podului, practic, în interiorul podului. Seamănă, cumva, cu interiorul unei nave. Aici va avea acces de acum înainte doar personalul de întreținere, care trebuie să asigure integritatea podului.

Viorel Eșanu, reprezentant al antreprenorului: Vedem aici cablurile electrice. Stânga-dreapta avem sistemele de preluare a apei pluviale și aceste platforme, despre care v-am spus că vor fi accesibile pentru partea de mentenanță. Va fi inclusiv un sistem de dezumidificare pentru a evita apariția ruginii”.

Conform Companiei Naționale de Drumuri, podul ar fi trebuit să fie recepționat în 2021. Mai multe angajamente nerespectate, soldate cu numeroase procese între antreprenor și beneficiar, au dus la prelungirea termenelor.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, nu va fi gata anul acesta
Faimosul pod de la Brăila, „Golden Gate-ul României”, nu va fi gata anul acesta

Faimosul pod care care va lega peste Dunăre județele Brăila și Tulcea, considerat cea mai importantă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani din România, nu va fi gata anul acesta, deși oficialii s-au lăudat de multe ori cu el.

Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el

Spectaculosul pod peste Dunăre care face legătura între Brăila și Tulcea este gata în proporție de 65%. Constructorul a început să monteze segmentele metalice fabricate în șantierul naval din Brăila.

Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego
Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Piese prinse una de alta ca într-un joc de Lego

Imagini spectaculoase pe șantierul celui mai mare pod din România. Constructorii au început să amplaseze, una câte una, bucățile care vor constitui calea de rulare.

Imagini spectaculoase de la construcția Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila
Imagini spectaculoase de la construcția Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila

Imagini spectaculoase, pe șantierul celui mai mare pod din România. Constructorii au început să amplaseze, una câte una, bucățile care vor constitui calea de rulare.

Navigația pe Dunăre, în zona Galați-Brăila, se va desfășura cu program din cauza lucrărilor la pod
Navigația pe Dunăre, în zona Galați-Brăila, se va desfășura cu program din cauza lucrărilor la pod

Traficul pe Dunăre, în zona Galați – Brăila, se va desfășura cu program, din cauza lucrărilor de la podul suspendat.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.