Gmail a împlinit 20 de ani. De ce a fost perceput inițial ca o glumă

gmail
Shutterstock

Compania Google a marcat douăzeci de ani de când a reuşit să revoluţioneze piaţa poştei electronice, oferind Gmail, un serviciu gratuit cu aproape 1 gigabyte spaţiu de stocare pentru fiecare cont.

 

Datorită acestui spațiu de stocare, utilizatorii îşi pot "păstra e-mailurile pentru totdeauna", transmite EFE.

"Gmail este un serviciu de webmail gratuit, bazat pe căutare, cu o capacitate de stocare de până la 8 miliarde de biţi de informaţii, echivalentul a 500.000 de pagini de e-mail. Per utilizator", a precizat compania într-un comunicat la momentul respectiv.

La acea vreme, utilizatorii de e-mail Yahoo şi Microsoft puteau stoca doar între 30 şi 60 de e-mailuri gratuit, iar Gmail a promis că va stoca aproximativ 13.500 de e-mailuri înainte de a rămâne fără spaţiu.

Acum, fiecare cont Google include 15 GB de spaţiu de stocare partajat între Gmail, Google Drive şi Google Foto, iar utilizatorii care au nevoie de mai mult spaţiu îl pot cumpăra.

Citește și
top cautari google
Raport privind publicitatea online: Google anunță că a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame înșelătoare
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Alte aspecte noi ale Gmail au fost filtrarea mesajelor şi a spam-urilor, binecunoscutele mesaje electronice nesolicitate.

Comunicatul de presă din 2004 relata cu umor că Gmail "transformă mesajele spam enervante în echivalentul cărnii la conservă", referire la faptul că termenul spam există în limba engleză dinaintea erei calculatoarelor, chiar din perioada interbelică, continuând să fie folosit în domeniul... alimentar.

În anul 1937, o firmă americană a avut ideea să lanseze pe piaţă conserva de carne tocată fiartă, care se putea consuma ca atare. Era epoca în care conservele nu erau foarte răspândite, iar conserva de carne era cu adevărat o noutate. Treptat, reclamele la acest produs, promovat sub denumirea comercială de SPAM, au devenit extrem de agresive. Denumirea SPAM a ajuns apoi să echivaleze cu carnea tocată fiartă. Al doilea război mondial a contribuit şi el la popularitatea acestui produs. Acest aspect al nesolicitării şi al omniprezenţei reclamelor a stat la baza botezării ulterioare a mesajelor electronice nesolicitate cu numele de SPAM.

O glumă de 1 Aprilie

Lansarea acestei platforme revoluţionare care a fost dezvoltată de echipa lui Paul Buchheit a coincis cu Ziua Păcălelilor, sărbătorită pe 1 aprilie, aşa că, citind anunţul companiei, mulţi au crezut că este o glumă.

În plus, neîncrederea în acest anunţ venea şi din reputaţia de farsori a cofondatorilor Google, Larry Page şi Sergey Brin, care în anii precedenţi au folosit această zi pentru a face reclamă la diverse produse false.

Serviciul de e-mail are acum aproximativ 1,2 miliarde de utilizatori în întreaga lume, potrivit The Verge, iar adresele de e-mail, pentru mulţi, au devenit o cheie pentru a intra în alte aplicaţii.

De-a lungul timpului, Gmail a adăugat servicii precum chat-uri, apeluri video sau chiar posibilitatea de a folosi inteligenţa artificială a Google pentru a scrie e-mailuri.

În pofida popularităţii aplicaţiei, Google concurează acum cu alte servicii de mesagerie online, cum ar fi Slack şi WhatsApp.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Cum supraveghează Israel întreaga populație din Gaza prin recunoaștere facială. E o aplicație Google folosită de toată lumea
Cum supraveghează Israel întreaga populație din Gaza prin recunoaștere facială. E o aplicație Google folosită de toată lumea

Israelul supraveghează în masă populația din Fâșia Gaza printr-un program de recunoaștere facială care are la bază banala aplicație Google Photos.

 

Raport privind publicitatea online: Google anunță că a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame înșelătoare
Raport privind publicitatea online: Google anunță că a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame înșelătoare

Google a eliminat peste 5,5 miliarde de reclame și a blocat sau restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 2,1 miliarde de pagini ale publisherilor în 2023, conform raportului anual privind siguranța în publicitatea online.

 

(P) De ce Google My Business este esențial pentru afacerea ta în 2024. Statistici care te vor convinge!
(P) De ce Google My Business este esențial pentru afacerea ta în 2024. Statistici care te vor convinge!

Platforma Google My Business a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii ani, devenind un instrument esențial pentru afacerile locale care doresc să-și maximizeze vizibilitatea online și să atragă mai mulți clienți.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.