Încălzirea globală ar putea duce la reapariția unor boli antice. Cum e posibil

12-06-2020 09:13

Încălzirea globală ar putea duce la reapariția unor boli antice. Cum e posibil

Topirea permafrostului, în care sunt blocați în prezent bacterii și viruși vechi de zeci de mii de ani, este o bombă cu ceas care amenință întreaga lume.

Permafrostul (sol înghețat) poate fi găsit în emisfera nordică, unde acoperă aproximativ un sfert din pământ și este în general vechi de peste zeci de mii de ani, conform Science Alert.

Acest tip de sol acoperă o zonă largă din Cercul Arctic și pădurile boreale, fiind întâlnit și în Alaska, Canada și Rusia.

Oamenii de știință estimează că în interiorul permafrostului se găsesc 1,7 trilioane de tone de carbon înghețat, provenit din plante putrezite și animale moarte, sedimentate și apoi acoperite de o platformă de gheață.

Din cauza încălzirii globale, permafrostul se topește și eliberează dioxid de carbon și metan, gaze cu efect de seră asupra planetei.

În cazul în care încălzirea globală nu va fi oprită sau încetinită, permafrostul s-ar putea topi în mare parte până în anul 2100, eliberând o bombă de carbon.

Topirea permafrostului ar putea duce, de asemenea, la eliberarea mai multor bacterii și viruși blocați în platforma de gheață.

Acest fenomen s-a întâmplat deja în 2016 în Rusia, în nordul Siberiei. Un copil a murit după ce a fost infectat cu antrax, despre care oamenii de știință cred că a provenit de la cadavrele a 70 de reni, dezgropate în urma topirii gheții.

Printre bolile care ar putea reveni în urma topirii permafrostului și a ghețarilor se numără și o tulpină antică a variolei.

În anul 2014, oamenii de știință au descoperit un virus inofensiv, numit Pithovius sibericum, care a fost blocat în permafrostul Siberian timp de 30.000 de ani.

Sursa: B.P., sciencealert.com

ShARE ÎN BUCATE - Spaghetti A.O.P.

Exclusiv PRO TV Plus