Evenimentul major care ar putea afecta Terra in urmatorul secol. Cum va arata omenirea dupa inversarea polilor magnetici

terra

Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca polii magnetici ai Pamantului s-ar putea inversa in urmatorii 100 de ani. Efectele pot fi catastrofale, ne atrag atentia acestia.

Cand acest lucru se va intampla, busolele ne vor arata Sudul, in loc de Nord. Initial insa s-a crezut ca inversarea polilor este un proces care va dura mii de ani. Un nou studiu a arata ca acest lucru s-ar putea intampla mult - mult mai repede.

Polii magnetici ai pamantului s-au schimbat de mai multe ori de-a cursul istoriei. Campul magnetic bipolar al Pamantului, similar cu al unui magnet, isi pastreaza intensitatea timp de mii de ani. Apoi, din motive necunoscute, campul magnetic isi pierde din intensitate, iar polii se invenseaza.

Potriviul noului studiu - efectuat de cercetatorii italieni, francezi si americani - ultima inversare a polilor a avut loc acum 786.000 de mii de ani. Intreg procesul nu a durat mai mult de 100 de ani. Parctic, o viata de om.

"Este umitor cat de repede s-a intamplat aceasta inversare", a spus cercetatorul Courtney Sprain. "Datele paleomagnetice sunt foarte bine documentate. Este cel mai cuprinzator studiu de pana acum privitor la ce se intampla in cadrul acestui proces si cat de repede se intampla".

terra
Studiu: Aproape jumatate din cantitatea de apa de pe Terra este mai veche decat Sistemul Solar
Ce au păţit poliţiştii care l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă drogat

Descoperirea vine pe fondul a noi dovezi care indica faptul ca intensitatea campului magnetic al Pamantului scade de zece ori mai repede decat in mod normal.

Desi acest tip fenomen este unul major in istoria planetei Terra, nu exista date documentate care se demonstreze producerea unor catastrofe naturale asociate cu acest eveniment. In era tehnologiei pe care o traim astazi, un astfel de eveniment ar putea crea insa curenti care ar putea pune la pamant sistemul mondial de electricitate..

De asemenea, o scadere in intensitate a campului magnetic, urmata de o inversare permanenta a polilor, ar putea duce la cresterea numarului de imbolnaviri de cancer. Iar pericolul e si mai mare daca inversarea se produce imediat dupa o perioada de comportament magnetic instabil.

"Nu stim cu siguranta daca urmatoarea inversare se va produce la fel de repede ca aceasta (n.r. cea de acum 786.000 de ani), insa nu putem spune cu siguranta ca nu va fi asa", a mai spus cercetatorul.

Chiar daca noile descoperiri nu se traduc neaparat in pericol pentru omenire, ii va ajuta pe cercetatori sa inteleaga cum si de ce se intampla acest fenomen.

FOTO Cum a fost surprins Dani Alves la trei zile după ce a ieșit din închisoare
Cercetatorii trag un semnal de alarma: Peste 50% din animalele salbatice au disparut de pe Terra in ultimii 40 de ani

Activitatile umane au cauzat disparitia, in 40 de ani, a peste 50% din animalele salbatice de pe planeta, se afirma in raportul "Planeta Vie" intocmit de ONG-ul World Wide Fund for Nature (WWF), care trage un semnal de alarma.

Aproape jumatate din cantitatea de apa de pe Terra este, probabil, mai veche decat varsta Sistemului Solar, ceea ce creste probabilitatea ca viata sa existe pe exoplanete din Calea Lactee, potrivit unui studiu american.

Soarele va avea patru poli magnetici, iar temperaturile de pe Terra ar putea scadea,sustin japonezii

Soarele ar putea intra intr-un proces de reducere a activitatii care va duce la scaderea temperaturilor de pe suprafata Pamantului, potrivit cercetatorilor japonezi.

Explozie la Rafinăria Petromidia. A fost activat Planul Roșu. VIDEO

O explozie a avut loc, vineri dimineață, la Rafinăria Petromidia. La nivelul județului Constanța a fost activat Planul Roșu de Intervenție.

Primele imagini din locul în care a căzut o dronă militară în Brăila. Localnicii au filmat-o când a trecut peste casele lor

Este alertă în Brăila, după ce o dronă militară s-ar fi prăbușit joi seară pe un câmp, la aproximativ 15 kilometri de oraș, în Insula Mare a Brăilei.

România, în Schengen aerian și maritim, din 31 martie. Se schimbă regulile pe toate aeroporturile. Cine nu poate părăsi țara

A început numărătoarea inversă până la intrarea României în spațiul Schengen aerian și maritim. În noaptea de sâmbătă spre duminică se vor schimba regulile, iar autoritățile fac ultimele pregătiri.