Creatura dispărută de 300 de ani pe care oamenii de știință încearcă să o readucă la viață. Unde ar putea fi eliberată

Pasărea Dodo

Oamenii de știință vor să readucă la viață pasărea dodo, o specie incapabilă să zboare, care a trăit pe Insula Mauritius, din Oceanul Indian, până la sfârșitul secolului al XVII-lea, potrivit CNN.

Sosirea marinarilor pe insulă a provocat dispariția acestui animal, care nu se temea de oameni. Au adus cu ei specii invazive, precum șobolanii, și practici precum vânătoarea, iar ultimul exemplar a fost ucis în urmă cu 300 de ani.

Acum, o echipă de oameni de știință vrea să aducă înapoi la viață pasărea Dodo, într-o inițiativă îndrăzneață, bazată pe progresele făcute în secvențierea ADN-ului antic, tehnologia de editare a genelor și biologia sintetică.

„Ne aflăm în mod clar în mijlocul unei crize de extincție. Este responsabilitatea noastră să aducem povești și să aducem entuziasm oamenilor, într-un mod care să-i motiveze să se gândească la criza extincției, care are loc acum”, a spus Beth Shapiro, profesor de ecologie și biologie evolutivă la Universitatea din California, Santa Cruz.

Shapiro este paleogeneticianul principal la Colossal Biosciences, un start-up de biotehnologie și inginerie genetică fondat de antreprenorul Ben Lamm, genetician la Harvard Medical School "George Church", care lucrează la un proiect la fel de ambițios, pentru a aduce înapoi mamutul lânos și tilacina, ori tigrul tasmanian.

Shapiro a spus că a finalizat deja un prim pas-cheie în proiect - secvențierea completă a genomului de Pasărea Dodo din ADN-ul vechi - pe baza materialului genetic extras din rămășițele din Danemarca.

Următorul pas a fost compararea informațiilor genetice, cu cele mai apropiate rude ale păsărilor dodo, din familia porumbeilor - porumbelul Nicobar, încă existent, și Rodrigues solitaire, o specie dispărută de porumbel uriaș, nezburător, care a trăit cândva, pe o insulă aproape de Mauritius.

Este un proces care le-ar permite să discearnă care mutații din genom „fac din dodo un dodo”, a mai spus Shapiro.

Odată ce va fi reînviată, pasărea dodo ar putea prospera în Mauritius și în insulele din apropiere, mai spune Shapiro.

„Un obiectiv aici este de a crea un animal care se poate integra bine din punct de vedere fizic și psihologic în mediul în care trăiește”, a adăugat Shapiro.

„Dacă vom aduce înapoi ceva care este echivalent funcțional cu un dodo, atunci va trebui să găsim, să identificăm sau să creăm habitate în care să poată supraviețui”, a adăugat el.

Cel mai cunoscut japonez din SUA le-a rupt inima fanelor
SpaceX a trimis un nou echipaj spre Staţia Spaţială Internaţională format din trei astronauţi americani şi un cosmonaut rus

Trei astronauţi americani şi un cosmonaut rus au fost lansaţi duminică seară, din Florida, cu o rachetă a companiei SpaceX spre Staţia Spaţială Internaţională (ISS), la bordul căreia vor rămâne pentru aproximativ şase luni, informează AFP.

VIDEO uimitor. O balenă ucigașă a răpus un rechin alb mare în doar 2 minute, apoi i-a mâncat ficatul

Oamenii de știință au fost recent martorii unei scene foarte rare, care le-a oferit noi detalii despre potențiale porbleme în industria pescuitului. Ei au văzut cum o balenă ucigașă a eliminat rapid un rechin alb uriaș, iar apoi i-a mâncat ficatul.

Creatura marină misterioasă descoperită în apele britanice. Oamenii de știință au rămas surpinși de această specie | FOTO

O nouă specie de creatură marină a fost descoperită în apele britanice. Descoperirea a fost făcută în largul coastei de sud-vest a Angliei.

Mircea Geoană: Ameninţarea nucleară a lui Putin este o încercare de intimidare psihologică, mai degrabă decât un plan real

Secretarul general adjunct al NATO Mircea Geoană califică drept ” o încercare de intimidare psihologică” ameninţările preşedintelui rus Vladimir Putin referitoare la utilizarea armelor nucleare.

10 schimbări pentru asigurările RCA. Polița se va putea suspenda pentru o perioadă. Amenzi pentru cei care circulă fără ea

Este vorba despre cel mai amplu set de măsuri anunțat în ultimii ani pentru piața asigurărilor obligatorii RCA. Unele ar putea și să ducă la prețuri mai mici pentru cei mai mulți șoferi.

Cine este Cristian Plută, veriga umană dintr-un lanț complicat al corupției, care făcea bani grei pe seama spitalelor

Corupție cronică, PARTEA II-a. Spitalul Cantacuzino a avut proiect pentru ridicarea unei noi clădiri la standarde actuale. Nu s-a întâmplat, pentru că angajații din ASSMB, Administrația Spitalelor București, nu și-au dat interesul.