Creatura dispărută de 300 de ani pe care oamenii de știință încearcă să o readucă la viață. Unde ar putea fi eliberată

Pasărea Dodo

Oamenii de știință vor să readucă la viață pasărea dodo, o specie incapabilă să zboare, care a trăit pe Insula Mauritius, din Oceanul Indian, până la sfârșitul secolului al XVII-lea, potrivit CNN.

Sosirea marinarilor pe insulă a provocat dispariția acestui animal, care nu se temea de oameni. Au adus cu ei specii invazive, precum șobolanii, și practici precum vânătoarea, iar ultimul exemplar a fost ucis în urmă cu 300 de ani.

Acum, o echipă de oameni de știință vrea să aducă înapoi la viață pasărea Dodo, într-o inițiativă îndrăzneață, bazată pe progresele făcute în secvențierea ADN-ului antic, tehnologia de editare a genelor și biologia sintetică.

„Ne aflăm în mod clar în mijlocul unei crize de extincție. Este responsabilitatea noastră să aducem povești și să aducem entuziasm oamenilor, într-un mod care să-i motiveze să se gândească la criza extincției, care are loc acum”, a spus Beth Shapiro, profesor de ecologie și biologie evolutivă la Universitatea din California, Santa Cruz.

Shapiro este paleogeneticianul principal la Colossal Biosciences, un start-up de biotehnologie și inginerie genetică fondat de antreprenorul Ben Lamm, genetician la Harvard Medical School "George Church", care lucrează la un proiect la fel de ambițios, pentru a aduce înapoi mamutul lânos și tilacina, ori tigrul tasmanian.

„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Shapiro a spus că a finalizat deja un prim pas-cheie în proiect - secvențierea completă a genomului de Pasărea Dodo din ADN-ul vechi - pe baza materialului genetic extras din rămășițele din Danemarca.

Următorul pas a fost compararea informațiilor genetice, cu cele mai apropiate rude ale păsărilor dodo, din familia porumbeilor - porumbelul Nicobar, încă existent, și Rodrigues solitaire, o specie dispărută de porumbel uriaș, nezburător, care a trăit cândva, pe o insulă aproape de Mauritius.

Este un proces care le-ar permite să discearnă care mutații din genom „fac din dodo un dodo”, a mai spus Shapiro.

Odată ce va fi reînviată, pasărea dodo ar putea prospera în Mauritius și în insulele din apropiere, mai spune Shapiro.

„Un obiectiv aici este de a crea un animal care se poate integra bine din punct de vedere fizic și psihologic în mediul în care trăiește”, a adăugat Shapiro.

„Dacă vom aduce înapoi ceva care este echivalent funcțional cu un dodo, atunci va trebui să găsim, să identificăm sau să creăm habitate în care să poată supraviețui”, a adăugat el.

Papirusurile de la Herculaneum dezvăluie informații incredibile. Unde a fost înmormântat marele filosof Platon

Papirusuri descoperite în oraşul antic Herculaneum au dezvăluit locul în care Platon a fost înmormântat în perimetrul Academiei Platonice din Atena, a declarat marţi un cercetător italian, informează ANSA.

Cercetătorii au descoperit ceva îngrijorător în ochii umani. Au ajuns până și în placentă sau creier

Un studiu recent publicat a scos la iveală microplastice inclusiv în ochiul uman.

O fetiță de 11 ani a descoperit cea mai mare reptilă care a trăit vreodată în mările planetei

Fosilele descoperite de o fetiță de 11 ani pe o plajă din Somerset ar fi putut proveni de la cea mai mare reptilă marină care a trăit vreodată, potrivit experților citați de The Guardian.

În plin an electoral, oficialii PSD-PNL au în plan o nouă majorare a salariilor. Cu cât ar crește, din iulie, salariul minim

Deși presați de cheltuieli prea mari la buget, oficialii au în plan o nouă majorare a salariilor, în an electoral.

Europenii vor să-și întărească armatele, în timp ce Ucraina primește un nou pachet de ajutor

Noul pachet de ajutor american pentru Ucraina va include și rachete ghidate cu o rază de acțiune de 300 de km.

Filmul evenimentelor. Cum s-a rupt coaliția PSD-PNL la Primăria Capitalei, din cauza medicului Cătălin Cîrstoiu

După două luni de căutări și încă una în care au făcut campanie pentru medicul Cătălin Cîrstoiu, liderii PNL și PSD au anulat toate planurile comune pentru Primăria generală a Capitalei.