Cercetătorii finlandezi au reuşit să producă proteine "din aer". Când vor apărea primele produse

Om de stiinta
iStock

Oamenii de ştiinţă finlandezi au reuşit să producă o proteină "din aer" şi susţin că va concura ca preţ cu produsele din soia în cel mult 10 ani, potrivit BBC.

Proteina este produsă din bacteriile din sol, hrănite cu hidrogen, produs prin electroliza apei, iar cercetătorii spun că este o sursă de hrană obţinută fără a polua mediul.

Cercetătorii finalndezi au deschis şi o fabrică-pilot la marginea capitalei Helsinki şi au reuşit să atragă investiţii de 5,5 milioane de euro. Aceştia apreciază că în cazul în care preţul energiei (necesară la electroliză, n.r.) va rămâne la acelaşi nivel ca în prezent, hrana produsă din acest tip de proteină va avea un preţ similar cu cel al produselor din soia. Acest lucru ar putea fi posibil chiar din 2025.

Alertă maximă la Iași după moartea liderului interlop Costel Corduneanu. Planul conceput de poliție, echivalent cu un cod roșu la accidente rutiere: „Suntem mai mulți ca de obicei”

Din această proteină obţinută "din aer", oamenii de ştiinţă produc un fel de făină, numită Solein, care nu are niciun gust şi care va putea fi folosită ca aditiv ailmentar.

Solein ar putea înlocui uleiul de palmier, folosit la producerea produselor de patiserie, a îngheţatei, pastelor şi chiar a pânii.

Pentru a produce Solein, cercetătorii descopun apă prin electroliză, pentru a obţine hidrogen.hrănesc cu hidrogen, dioxid de carbon şi minerale bacteriile, care, în schimb, produc proteine.

Simona Halep ar putea deveni patroană de club! E așteptată alături de două staruri de la FC Barcelona
„Un incendiu subacvatic” masiv se întâmplă în oceane. Experții avertizează întreaga omenire

Lumea se confruntă cu un episod masiv de albire a coralilor din cauza temperaturilor record ale oceanelor, a avertizat luni Administraţia Naţională Oceanică şi Atmosferică a SUA (NOAA), informează AFP.

Inversarea procesului de îmbătrânire ar putea fi posibila. Ce spun oamenii de ştiinţă

Un tip de grăsime care se acumulează odată cu îmbătrânirea ţesuturilor poate fi inversată prin exerciţii fizice, au descoperit oamenii de ştiinţă într-o nouă cercetare publicată vineri.

Afinele sunt, de fapt, roșii. Motivul neașteptat pentru care le vedem albastre

Afinele sunt, de fapt, de o culoare roșu aprins, dar noi le vedem albastre datorită unor nanostructuri din stratul lor ceros care împrăștie lumina albastră și ultravioletă, arată un studiu recent. Mai mult, păsărilor le par de-a dreptul ”fosforescente”.

VIDEO. Haos în Dubai, din cauza furtunii violente. Zeci de zboruri au fost anulate sau amânate. Multe au legătură cu România

Aeroportul Internaţional Dubai (DXB) a fost transformat într-un adevărat lac, marți, din cauza furtunii violente care a lovit orașul din Emiratele Arabe Unite.

România, ajutată de SUA să doboare dronele rusești care ne trec granița. „Există un plan cuprinzător”

Asistentul pentru afaceri europene şi eurasiatice al secretarului de stat american, James O'Brien, a declarat, marţi, că SUA lucrează cu România în ceea ce priveşte ameninţările venite în contextul războiului din Ucraina.

Raport CSAT: Spionii ruși au încercat să se infiltreze în România printre refugiații ucraineni. Ce urmăreau

Creşterea numărului incidentelor militare, atacuri cibernetice de sorginte rusă, posibilitatea infiltrării serviciilor secrete ruse în rândul refugiaţilor ucraineni, printre riscurile determinate de continuarea conflictului dintre Rusia şi Ucraina.