Scaderi alarmante pentru producatorii auto in 2008

Ultima actualizare: 02-10-2012 20:40

Criza economica cuprinde din ce in ce mai multe sectoare: dupa cel economico-bancar urmeaza cel al industriei de automobile. De la masinile accesibile oricui si pana la cele de lux, toate au fost atinse de molima recesiunii.


In contextul acestei crize nu este exclus ca unii producatori sa amane aparitia unor modele noi, care fusesera initial anuntate pentru lansare in urmatorii doi ani.
Rares Nastase
Anul 2008 nu a fost deloc atractiv pentru industria auto: s-au inregistrat scaderi de pana 10% si au fost atinse atat masinile din clasele medii precum Peugeot - Citroen - cu o scadere 73.000 de unitati, Opel - cu 40.000 de unitati sau Skoda cu 13.000 de unitati, dar si masinile din clasa de lux: Bentley cu 1.500 de unitati, Porsche a inregistrat un declin de 15%, iar Mercedes o scadere de 350.000 de unitati.

Numarul de autoturisme care au fost inregistrate in Europa in luna septembrie a acestui an a scazut semnificativ fata de aceeasi perioada a anului trecut, mai precis cu aproximativ 8%. Chiar daca in mod normal luna septembrie este considerata o perioada profitabila acestei afaceri, in 2008 nu s-a intamplat acest lucru. Pentru a intelege mai bine acest fapt, numerele vorbesc de la sine: 1.304.653 unitati vandute - cea mai jos nivel din ultimii zece ani.

Scaderea drastica a autoturismelor cumparate in ultima perioada nu face decat sa confirme situatia agravanta care a cuprins intrega lume. Criza creditelor afecteaza capacitatea industriei auto de a finanta operatiunile zilnice si de a sustine investitiile masive necesare pentru tranzitia pietei catre vehiculele ecologice. In acelasi timp, cererea pentru masinile noi este mult afectata de circumstantele economice. Clientii sunt din ce in ce mai reticenti in a cheltui sume mari de bani pentru achizitionarea unui autoturism.

Piata auto din Europa de Vest a inregistrat in septembrie o scadere de 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Insa in ciuda curentului negativ al vanzarilor, piata de automobile din Franta s-a dovedit a fi contra-curentului, crescand cu un procent de 8,4%, compensand scaderile din luna august de 7,1%. Cu o usoara depreciere de 1,5%, piata din Germania a ramas stabila in luna septembrie; italienii au resimtit si ei o scadere de 5,5%, insa cele mai mari deprecieri s-au resimtit in Marea Britanie: 21,2% si Spania: 32,2%.

Insa in noile state membre UE, piata auto a inregistrat o usoara crestere de 7,8%, cu 93.275 de masini noi cumparate. Dintre cele patru mari piete, numai Ungaria a inregistrat o scadere de 4%, in timp ce Republica Ceha a mers pe un plus de 32%, Romania a crescut cu 17,4%, iar Polonia cu 1,8%.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO