Românii își aleg vinul mai atent. Cât costă sticlă de spumant dedicată amatorilor de Formula 1
Toamna bogată deschide vinuri din crame pentru toate gusturile.
Degustătorii sunt aşteptaţi în acest weekend la târgul de la Palatul Parlamentului, cu peste 200 de spumante lejere, vinuri albe şi roşii, dar şi mâncare la liber, pentru cei care achită taxa de acces în zona premium.
E o maturizare a pieţei, spun specialiştii, surprinşi ca românii au început să fie foarte atenţi la ce cumpără. Un cocktail proaspăt, cu afinată şi lime, îmbrăţişate de un shot de prosecco poate aduce vara înapoi, într-o zi însorită.
Dar ne pregătim, bărbăteşte, pentru vreme rece, care cere un pahar de vin roşu. În premieră, târgul de la Palatul Parlamentului delimitează oferta de vinuri în două segmente: clasic şi premium, unde 30 de expozanţi dau cep brandurilor scumpe.
Organizator: "Preţul unui bilet în zona VIP este 100 de lei, dar include accesul în zona de street food şi de vin clasic. Şi mâncărurile sunt pentru ei, ca trataţie specială!"
Şi clienţii VIP sunt de două feluri - întâi, cei care nu mai culeg de pe raft orice vin aflat în promoţie, ci caută licori în ediţii limitate, cum e un Merlot românesc, pus în butelii după 4 ani de odihnă.
Al doilea sortiment de clienţi VIP e cel orientat spre... ambajale atipice. Care seamănă a sticle de parfum sau cu etichete artistice. Costă 50 de lei la magazinele online, dar în meniuri costă de 10 ori mai mult.
Gâtul sticlei e fluorescent în lumina neoanelor. Mult mai "cuminte", la 200 de euro, e o sticlă de spumant dedicată amatorilor de Formula 1.
"Este într-o sticlă specială, hand made. Sticla propriu-zisă, în care vinul a fermentat pentru a doua oară chiar este îmbrăcată în structură de carbon. Asta e cea mai simplă, ce vedeţi la televizor, că se agită şi stropesc lumea, e 3000 de euro. "
Rămâne de văzut dacă aceasta efervescență de pe piaţa vinurilor se va menţine şi anul viitor, pentru că în această toamnă recolta de vinuri este cu 20 la sută sub cea sperată, iar în producţia vinului nou factorul preţ va fi mai greu de controlat. Fenomenul va afecta, după câteva luni, şi vânzările vinurilor cu preţ mediu şi mare.