Investitia in infrastructura in 2010? Cea mai mica din ultimii 8 ani

×
Codul embed a fost copiat

Am ajuns fara sa ne dam seama la ceas de bilant. Iar oamenii gospodari fac de obicei liste pe care trec lucrurile bune, dar si nereusitele.

Acestea din urma sunt cam multe in cazul nostru, pentru ca 2010 ramane cel mai slab an din ultimii 8, daca vorbim despre drumuri. Problema este ca nici macar promisiunile nu suna mai bine. Cel mult vom ajunge pe doua benzi pana la Marea Neagra. Restul proiectelor - adica autostrazile Bucuresti-Ploiesti si Transilvania - vor lua o pauza.

Daca ne uitam pe harta Europei si apoi pe cea a Romaniei, intelegem mai bine ca ne incapatanam sa ramanem la periferia Uniunii. In ultimii ani, santierele au fost finantate numai de la buget, asa ca banii au fost irositi inutil pe santiere care nu duc nicaieri. 2010 se termina cu 313 kilometri de autostrada dati in folosinta, dintre care doar 10 inaugurati recent la Campia Turzii.

Desi se lauda ca investeste in infrastructura, Guvernul suspenda pana in 2012 finantarea pe Bucuresti - Ploiesti, santier ajuns la 60% si care trebuia terminat din primavara. Mai lipsesc vreo 80 de milioane de euro.

Pentru tronsonul Ploiesti-Comarnic si Cormanic-Brasov viitorul s-a inchis. Santierul deschis de la Suplacu de Barcau la Bors va sta si el pentru ca nu avem de dat inca un miliard americanilor de la Bechtel ca sa il termine.

Citește și
Pasajul Basarab
Pasajul Basarab, finalizat in proportie de 97%, testat Sorin Oprescu

Asadar, in 2011 singura prioritate ramane coridorul patru. Adica autostrada de la Nadlac la Constanta, care ar trebui sa ne duca in civilizatie. Se deschid cu 2,5 miliarde de euro, bani europeni, lucrarile de la Nadlac la Arad si alte patru tronsoane de la Timisoara la Sibiu.

In paralel ar trebui sa apara santiere pentru 10 ocolitoare, de o jumatate de miliard de euro, si se lucreaza incet pe 1000 de kilometri de drumuri nationale aflate in reabilitare. Desigur, numai naivii cred ca toate acestea vor fi si facute.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Raportul secret al Bancii Mondiale. Cum am putea avea si noi autostrazi
Raportul secret al Bancii Mondiale. Cum am putea avea si noi autostrazi

Romania nu are nicio strategie in domeniul transporturilor, plateste foarte scump intretinerea drumurilor, are "servicii de transport si infrastructura sub asteptarile romanilor si standardele europene", se arata intr-un raport al Bancii Mondiale.

Pasajul Basarab, finalizat in proportie de 97%, testat Sorin Oprescu
Pasajul Basarab, finalizat in proportie de 97%, testat Sorin Oprescu

Saptamana a inceput cu un eveniment indelung asteptat de toti soferii din Bucuresti. Luni s-a facut prima traversare cu masina pe Pasajul Basarab.

Harta autostrazilor! Pe unde ne promit oficialii ca vom circula!
Harta autostrazilor! Pe unde ne promit oficialii ca vom circula!

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a prezentat situatia actuala a autostrazilor din Romania si planurile pentru anii urmatori, asa cum reiese din imaginile de mai jos.

Recomandări
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington

Rusia a lansat un atac masiv cu drone și rachete asupra Ucrainei în timpul nopții de vineri spre sâmbătă, în timp ce Kievul se pregătește să discute cu SUA despre încheierea unui acord de pace.

MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș
MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne au anunțat că, în timpul campaniei pentru alegerile locale parțiale, au fost înregistrate 21 de sesizări privind posibile fapte nelegale, dintre care 13 au fost confirmate, iar șase sunt încă investigate.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.