Investitia in infrastructura in 2010? Cea mai mica din ultimii 8 ani

×
Codul embed a fost copiat

Am ajuns fara sa ne dam seama la ceas de bilant. Iar oamenii gospodari fac de obicei liste pe care trec lucrurile bune, dar si nereusitele.

Acestea din urma sunt cam multe in cazul nostru, pentru ca 2010 ramane cel mai slab an din ultimii 8, daca vorbim despre drumuri. Problema este ca nici macar promisiunile nu suna mai bine. Cel mult vom ajunge pe doua benzi pana la Marea Neagra. Restul proiectelor - adica autostrazile Bucuresti-Ploiesti si Transilvania - vor lua o pauza.

Daca ne uitam pe harta Europei si apoi pe cea a Romaniei, intelegem mai bine ca ne incapatanam sa ramanem la periferia Uniunii. In ultimii ani, santierele au fost finantate numai de la buget, asa ca banii au fost irositi inutil pe santiere care nu duc nicaieri. 2010 se termina cu 313 kilometri de autostrada dati in folosinta, dintre care doar 10 inaugurati recent la Campia Turzii.

Desi se lauda ca investeste in infrastructura, Guvernul suspenda pana in 2012 finantarea pe Bucuresti - Ploiesti, santier ajuns la 60% si care trebuia terminat din primavara. Mai lipsesc vreo 80 de milioane de euro.

Pentru tronsonul Ploiesti-Comarnic si Cormanic-Brasov viitorul s-a inchis. Santierul deschis de la Suplacu de Barcau la Bors va sta si el pentru ca nu avem de dat inca un miliard americanilor de la Bechtel ca sa il termine.

Citește și
Pasajul Basarab
Pasajul Basarab, finalizat in proportie de 97%, testat Sorin Oprescu
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Asadar, in 2011 singura prioritate ramane coridorul patru. Adica autostrada de la Nadlac la Constanta, care ar trebui sa ne duca in civilizatie. Se deschid cu 2,5 miliarde de euro, bani europeni, lucrarile de la Nadlac la Arad si alte patru tronsoane de la Timisoara la Sibiu.

In paralel ar trebui sa apara santiere pentru 10 ocolitoare, de o jumatate de miliard de euro, si se lucreaza incet pe 1000 de kilometri de drumuri nationale aflate in reabilitare. Desigur, numai naivii cred ca toate acestea vor fi si facute.

Articol recomandat de sport.ro
A vrut să facă balet, dar a ajuns campioană în alt sport
A vrut să facă balet, dar a ajuns campioană în alt sport
Citește și...
Raportul secret al Bancii Mondiale. Cum am putea avea si noi autostrazi
Raportul secret al Bancii Mondiale. Cum am putea avea si noi autostrazi

Romania nu are nicio strategie in domeniul transporturilor, plateste foarte scump intretinerea drumurilor, are "servicii de transport si infrastructura sub asteptarile romanilor si standardele europene", se arata intr-un raport al Bancii Mondiale.

Pasajul Basarab, finalizat in proportie de 97%, testat Sorin Oprescu
Pasajul Basarab, finalizat in proportie de 97%, testat Sorin Oprescu

Saptamana a inceput cu un eveniment indelung asteptat de toti soferii din Bucuresti. Luni s-a facut prima traversare cu masina pe Pasajul Basarab.

Harta autostrazilor! Pe unde ne promit oficialii ca vom circula!
Harta autostrazilor! Pe unde ne promit oficialii ca vom circula!

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a prezentat situatia actuala a autostrazilor din Romania si planurile pentru anii urmatori, asa cum reiese din imaginile de mai jos.

Recomandări
VIDEO. Moment extrem de bizar, ”silenzio stampa”, cu judecătoarea care a întrebat dacă tânărul ucis de Vlad Pascu e în sală
VIDEO. Moment extrem de bizar, ”silenzio stampa”, cu judecătoarea care a întrebat dacă tânărul ucis de Vlad Pascu e în sală

Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, Ioana Ancuța Popoviciu, care a provocat furia familiei victimelor după ce a întrebat dacă tânărul mort în accident e în sală, a fost protagonista unui moment foarte bizar, miercuri.

Dmitro Kuleba: Era păcii în Europa s-a încheiat. Trebuie să-şi sporească apărarea
Dmitro Kuleba: Era păcii în Europa s-a încheiat. Trebuie să-şi sporească apărarea

Ministrul ucrainean de externe, Dmitro Kuleba, salută pachetul de ajutor din partea SUA în valoare de 61 miliarde de dolari.

 

Marcel Ciolacu: „Locul domnului Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5”
Marcel Ciolacu: „Locul domnului Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5”

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat, miercuri, că locul lui Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5, el precizând că nu va negocia cu acesta pentru retragerea din cursa electorală.