Infrastructura la pamant. Romania, campioana la kilometri de incompetenta

×
Codul embed a fost copiat

In ultimii trei ani, Romania a incasat peste 30 de milioane de euro din cele aproape 5 miliarde de euro pe care Uniunea Europeana ni i-a dat pentru infrastructura. Adica vreo jumatate de procent. Asta in timp ce ne stricam masinile in gropi.

Daca noi deschidem cu chiu cu vai cate un santier, pe care il blocam repede, vecinii bulgarii ne-au luat-o de multe inainte.

"In ultimii doi ani am inaugurat 42 de kilometri din autostrada Transilvania si 17,5 kilometri din cea de la Sibiu care face parte din coridorul IV European. Cei care spun ca acest Guvern nu a facut nimic in materie de autostrazi sa compare datele cu cele alte altor guverne si vor avea o surpriza", spune premierul Emil Boc.

O surpriza neplacuta este ca am ajuns sa ne laudam cu vreo 30 de kilometri de autostrada, in loc de 200 pe an cum s-au promis. Construim incet si scump, iar banii nu ne ajung niciodata la buget. Tocmai de aceea Uniunea Europeana ne ofera 4,7 miliarde de euro gratis pentru infrastructura. 2, 5 miliarde numai pentru autostrazi.

La preturile romanesti ne-ar ajunge pentru 250 de kilometri de sosea rapida. Bulgarii se lauda ca pot face 1.000 cu aceiasi bani. Problema este ca pentru fiecare euro primit trebuie sa cheltuim si noi unul. Asa ca bulgarii s-au imprumutat de la Banca Mondiala ca sa puna partea lor si sa ia rapid banii de la Bruxelles. Noi mai asteptam.

Citește și
Autostrada Transilvania
Bulgarii au liber la autostrazi pe banii UE, romanii se lupta cu birocratia
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Asta pentru ca si povestea cu bancile de investitii este tipic romaneasca. BERD s-a oferit sa finanteze autostrada Comarnic Brasov. Castigatorii licitatiei, consortiul Vinci-Aktor s-au retras in primavara pe motiv de criza, insa banca tot ar da banii unui alt castigator.

Intr-un comunicat de presa, BERD reitereaza interesul de a sustine proiecte private viabile in domeniul infrastructurii de transport din Romania, doar ca nu mai are cu cine discuta pe aceasta tema.

Ramane in picioare Coridorul IV paneuropean care ar trebui sa lege Constanta de Arad prin Bucuresti. Pe majoritatea tronsoanelor santierele sunt insa blocate de lipsa banilor ori de proceduri birocratice interminabile.

De altfel, cat de prost finantator de autostrazi este statul se vede inca de la periferia Bucurestiului. Pe aici ar fi trebuit sa treaca din primavara autostrada Bucuresti-Ploiesti. Finantata strict de la buget, fara nimic de la Uniunea European, a ramas fara bani. Asa ca proiectul mai intarzie inca un an sau doi.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Boc:Tronsonul Turda -Campia Turzii al Autostrazii Transilvania gata in 2010
Boc:Tronsonul Turda -Campia Turzii al Autostrazii Transilvania gata in 2010

Dupa ce autoritatile locale l-au asigurat ca doar vremea ar mai putea decala termenul de finalizare a celor doua centuri de ocolire a orasului Cluj, prevazut pentru octombrie 2010, prim-ministrul a pornit spre autostrada Transilvania.

Bulgarii au liber la autostrazi pe banii UE, romanii se lupta cu birocratia
Bulgarii au liber la autostrazi pe banii UE, romanii se lupta cu birocratia

"Birocratia e de vina", striga chiar autoritatile. La anul vom cere mai mult de la Comisia Europeana, se lauda cei din Compania de Drumuri. Pana atunci, pe putinele santierele, angajatii lucreaza la somnul perfect.

Adio bani europeni pentru autostrada Bucuresti-Brasov!
Adio bani europeni pentru autostrada Bucuresti-Brasov!

Va numarati printre cei care visau sa scape de cosmarul numit DN1 sau de o calatorie cu trenul pana la Brasov, care poate dura cinci ore si jumatate? Ei bine, nu o sa scapati de aceste incercari, pentru ca europenii nu ne mai dau bani pentru autostrada.

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

Până și televiziunile din Rusia se arată îngrijorate de alegerile lui Trump. Un antivaccinist ar putea conduce Sănătatea
Până și televiziunile din Rusia se arată îngrijorate de alegerile lui Trump. Un antivaccinist ar putea conduce Sănătatea

Donald Trump continuă să facă numiri controversate în administrația pe care o va conduce în al doilea mandat la Casa Albă. Joi a venit rândul celui care va gestiona Ministerul Sănătății.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.