Criza dubleaza numarul supermarketurilor. Cine are de suferit
Cumparaturile raman preocuparea de baza a romanilor, chiar si pe timp de criza. Dupa aproape 4 ani de probleme economice, statisticile sunt surprinzatoare. Practic, s-a dulbat numarul de supermarket-uri.
Potrivit specialistilor, expansiunea acestora loveste direct proprietarii magazinelor de cartier, dar si in cei care isi vand marfa la piata.
Un supermarket din Dristor a fost inaugurat cu nervi. Desi s-au instalat cu noaptea in cap, multi au ratat startul in fata veteranilor care stiu sa dea coate.
Noul magazin a fost plasat strategic, se afla chiar langa o piata agroalimentara de la care, evident, isi doreste sa fure cat mai multi clienti.
"Micile magazine traditionale pierd teren. Importanta pietelor agroalimentare se va diminua de-a lungul timpului. Romanii au un apetit destul de ridicat de consum", adauga Raluca Raschip, Consumer Goods Director Gfk Romania.
Lumea trebuia multumita si la Constanta, unde la deschiderea unui hipermarket s-a organizat ad-hoc o cursa intre carucioare.
Cu 4 ani in urma, supermarketurile aveau o cota de piata de 18%. Astazi au ajuns la 30% si isi continua ofensiva.