Bucuresti 2011: Pasaje subterane, poduri suspendate, parcari si bulevarde?
Asta isi propune Primaria sa aduca nou in Bucuresti in anul care tocmai a inceput. Este vorba despre proiecte care arata bine pe hartie si pentru care este nevoie de peste 200 de milioane de euro. Planuri mari pentru un an care se anunta greu.
Cel mai mare proiect cu termen de finalizare 2011 este stadionul Lia Manoliu. Oficialii au ambitia ca stadionul sa fie inaugurat in vara cu un amical de lux intre nationala noastra si Argentina. Stadionul are o capacitate de 55.000 de locuri si va costa 150 de milioane de euro.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
La fel de important si aproape la fel de scump este podul suspendat care va face legatura intre Splaiul Independentei si Autostrada Bucuresti - Pitesti. Proiectul, in valoare de 138 milioane de euro, va fi realizat in trei etape pentru ca bugetul este mai mic in 2011 fata de 2010.
Planurile pentru 2011 includ si doua pasaje subterene, unul in sudul Capitalei si unul in Piata Presei Libere, lung de aproape jumatate de kilometri, adica destul pentru a fluidiza traficul din nord si pentru a prelua tot fluxul de masini de pe DN1.
Au intrat in vizorul edililor in special zonele foarte aglomerate, cum este si cea dintre Aviatiei si Pipera. Aici se lucreaza la largirea soselei Fabrica de Glucoza care leaga Petricani de Floreasca, dar si la un pod suprateran.
Si problema parcarilor s-ar putea rezolva in viitorul apropiat. In Capitala sunt prevazute sase parcari subterane, adica peste 4.000 de locuri. Dintre acestea, 1.500 doar in Piata Alba Iulia.
Din centrul Capitalei va pleca o axa a parcajelor, axa ce va acoperi zona Unirii, Edgar Quinet, Walter Maracineanu, Piata Dorobanti si in final Piata Charles de Gaulle. Pentru toate, santierele se vor deschide in prima parte a anului viitor. Cu totii speram, insa, ca vor fi terminate mai repede, iar soferii nu se vor mai trezi cu masinile ridicate.
Asadar, avem planuri mari pentru un an sarac la care se adauga si proiectele deja incepute. Podul Basarab are termen de finalizare in martie, iar bulevardul cu sase benzi care va lega Bucurestiul de la nord la sud intre Piata Victoriei de Piata Cosbuc trebuie si el terminat.