Autostrazile din Romania,cele mai scumpe. Un km costa si 6 milioane de euro
Construim prost si scump, de la sosele, pana la poduri si autostrazi. Pentru prima data in istoria companiei de drumuri, statul publica preturile pe kilometru.
Cele mai mari costuri sunt si de sase ori mai mari decat ar trebui, insa, in ciuda acestei evidente, nu exista desigur vinovati.
In afara de Sofia si Bucuresti, nici o alta capitala din Uniunea Europeana nu este rupta de reteaua europeana de autostrazi. Am fi putut avea cel putin 600 de kilometri in plus daca am fi platit lucrarile corect, adica dupa standarde de cost.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dar, cel putin de acum inainte, preturile etalon nu le vor permite autoritatilor sa dea mai mult de 3,9 milioane de euro pentru un kilometru de autostrada la ses, 5 milioane de euro pentru una de deal si putin peste 6 milioane la munte.
Sa luam santierul autostrazii de deal Transilvania, pe care avem tronsoane mai scumpe si de sase ori fata de normal. La ses, pe Arad-Timisoara, depasirea este de un milion de euro. Mai punem inca 500.000 si la Cernavoda-Constanta. Doar la Bucuresti-Ploiesti, costurile sunt putin peste limita.
Pare greu de crezut ca va plati cineva pentru banii furati din asfalt, insa, in urmatori trei ani, fonduri europene de sase miliarde de euro vor ajunge la infrastructura. Doar ca Bruxelles-ul nu tolereaza si nu deconteaza contractele umflate.