PNL București: Interzicerea Uber ascunde interese mari ale unui grup de apropiaţi ai primarului Firea
Preşedintele PNL Bucureşti, Cristian Buşoi, susţine că nu există niciun motiv real pentru interzicerea Uber şi Taxify în Capitală.
În opinia sa, această măsură ''ascunde interese mari ale unui grup de apropiaţi ai primarului general, Gabriela Firea''.
"Nu există niciun motiv real al interzicerii Uber şi Taxify. Nu au existat plângeri de la nivelul cetăţenilor, nu au existat încălcări ale legii de către companiile respective, ba dimpotrivă, chiar companiile contribuie la bugetul local şi la îmbunătăţirea condiţiilor de transport din Capitală. Singurul motiv real al deciziei primarului este un lobby puternic, mulţi bani şi beneficii câştigate de un grup de interese apropiat primarului general. Fără îndoială că şi Uber şi Taxify produc concurenţă şi nemulţumire, dar de aici şi până la interzicerea a două companii private este cale lungă, iar decizia Primăriei întoarce Bucureştiul în timp", afirmă Buşoi, într-un comunicat citat de Agerpres.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Potrivit acestuia, PNL susţine o dezbatere despre cum să arate transportul în Capitală, el punctând că aplicaţiile de car sharing ajută direct la reducerea aglomeraţiei din trafic, cea mai importantă problemă a Bucureştiului, pentru rezolvarea căreia primarul Firea nu a făcut nimic de un an şi jumătate.
"Primăria trebuie să se asigure că există posibilitatea unor servicii de taxi la standarde de calitate, care să corespundă unei Capitale europene, dat fiind foarte bine cunoscute problemele taxiului din Bucureşti. În niciun caz soluţia nu este distrugerea serviciului de car sharing, pentru că acesta contribuie direct la ridicarea standardelor în domeniul transportului privat şi la bugetul local", consideră liberalul.
La rândul său, deputatul liberal Pavel Popescu îi solicită primarului Capitalei să renunţe la intenţia de a interzice sistemele alternative la serviciile de transport de tip taxi.
"Îi solicit primarului Gabriela Firea să renunţe la intenţia anunţată de a interzice sistemele alternative la serviciile de transport de tip taxi, căci acest lucru ar fi în dezavantajul bucureştenilor. Decizia de a elimina aceste companii ar afecta direct buzunarul românilor care preferă acest tip de transport, atât datorită seriozităţii şi confortului oferit, cât şi datorită preţului mai mic, comparativ cu majoritatea companiilor de taxi existente pe piaţă", afirmă Popescu, într-un comunicat.
Liberalul atrage atenţia că doar o piaţă liberă, debirocratizată şi competitivă poate genera servicii ieftine şi de calitate pentru bucureşteni, punctând că este de neimaginat ca într-o economie de piaţă o primărie să facă "serviciu de rezervări", aşa cum îşi propune Gabriela Firea.
"Prin această atitudine, primarul Firea vrea să ne întoarcă în comunism, când exista un dispecerat unic pentru toată lumea. Toate aceste structuri birocratice şi bugetofage pe care doamna Firea vrea să le ofere există deja şi sunt oferite gratuit de piaţa liberă. Singurul motiv pentru care Primăria ar înfiinţa o astfel de structură este acela de a crea sinecuri pentru apropiaţi. Din păcate, vedem cum capitala unei ţări europene este condusă de o persoană lipsită de viziune, care nu înţelege cum funcţionează o economie de piaţă, care nu înţelege că trebuie să dezvolte oraşul şi pentru care smart city este un concept necunoscut", susţine liberalul.
El îi solicită primarului Capitalei să precizeze dacă are legătură cu firme de taximetrie.
"Doamna primar Gabriela Firea, vă cer public să ne spuneţi dacă dumneavoastră sau soţul dumneavoastră aveţi vreo legătură cu firme de taximetrie sau dacă deţineţi sau nu licenţe pentru maşini înmatriculate în Ilfov şi care lucrează în Bucureşti. Vă pun această întrebare deoarece numeroşi taximetrişti mi-au spus acest lucru în ultimul an, de când locuiesc în Bucureşti. Cred că este extrem de important pentru cetăţenii care v-au votat să afle de ce în astfel de cazuri susţineţi sistemele monopoliste şi netransparente în detrimentul intereselor lor financiare", afirmă Popescu.
Sursa: Agerpres
Etichete: bucuresti, uber, PNL, Gabriela Firea, primaria capitalei, taxi, cristian busoi, taxify,
Dată publicare:
05-12-2017 13:11