PNL București: Interzicerea Uber ascunde interese mari ale unui grup de apropiaţi ai primarului Firea

Ultimul update: Vineri 26 Ianuarie 2018 17:50
Data publicarii: Marti 05 Decembrie 2017 13:11
Categorie: Politic
Cristian Busoi

Preşedintele PNL Bucureşti, Cristian Buşoi, susţine că nu există niciun motiv real pentru interzicerea Uber şi Taxify în Capitală.

În opinia sa, această măsură ''ascunde interese mari ale unui grup de apropiaţi ai primarului general, Gabriela Firea''.

"Nu există niciun motiv real al interzicerii Uber şi Taxify. Nu au existat plângeri de la nivelul cetăţenilor, nu au existat încălcări ale legii de către companiile respective, ba dimpotrivă, chiar companiile contribuie la bugetul local şi la îmbunătăţirea condiţiilor de transport din Capitală. Singurul motiv real al deciziei primarului este un lobby puternic, mulţi bani şi beneficii câştigate de un grup de interese apropiat primarului general. Fără îndoială că şi Uber şi Taxify produc concurenţă şi nemulţumire, dar de aici şi până la interzicerea a două companii private este cale lungă, iar decizia Primăriei întoarce Bucureştiul în timp", afirmă Buşoi, într-un comunicat citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, PNL susţine o dezbatere despre cum să arate transportul în Capitală, el punctând că aplicaţiile de car sharing ajută direct la reducerea aglomeraţiei din trafic, cea mai importantă problemă a Bucureştiului, pentru rezolvarea căreia primarul Firea nu a făcut nimic de un an şi jumătate.

"Primăria trebuie să se asigure că există posibilitatea unor servicii de taxi la standarde de calitate, care să corespundă unei Capitale europene, dat fiind foarte bine cunoscute problemele taxiului din Bucureşti. În niciun caz soluţia nu este distrugerea serviciului de car sharing, pentru că acesta contribuie direct la ridicarea standardelor în domeniul transportului privat şi la bugetul local", consideră liberalul.

La rândul său, deputatul liberal Pavel Popescu îi solicită primarului Capitalei să renunţe la intenţia de a interzice sistemele alternative la serviciile de transport de tip taxi.

"Îi solicit primarului Gabriela Firea să renunţe la intenţia anunţată de a interzice sistemele alternative la serviciile de transport de tip taxi, căci acest lucru ar fi în dezavantajul bucureştenilor. Decizia de a elimina aceste companii ar afecta direct buzunarul românilor care preferă acest tip de transport, atât datorită seriozităţii şi confortului oferit, cât şi datorită preţului mai mic, comparativ cu majoritatea companiilor de taxi existente pe piaţă", afirmă Popescu, într-un comunicat.

Liberalul atrage atenţia că doar o piaţă liberă, debirocratizată şi competitivă poate genera servicii ieftine şi de calitate pentru bucureşteni, punctând că este de neimaginat ca într-o economie de piaţă o primărie să facă "serviciu de rezervări", aşa cum îşi propune Gabriela Firea.

"Prin această atitudine, primarul Firea vrea să ne întoarcă în comunism, când exista un dispecerat unic pentru toată lumea. Toate aceste structuri birocratice şi bugetofage pe care doamna Firea vrea să le ofere există deja şi sunt oferite gratuit de piaţa liberă. Singurul motiv pentru care Primăria ar înfiinţa o astfel de structură este acela de a crea sinecuri pentru apropiaţi. Din păcate, vedem cum capitala unei ţări europene este condusă de o persoană lipsită de viziune, care nu înţelege cum funcţionează o economie de piaţă, care nu înţelege că trebuie să dezvolte oraşul şi pentru care smart city este un concept necunoscut", susţine liberalul.

El îi solicită primarului Capitalei să precizeze dacă are legătură cu firme de taximetrie.

"Doamna primar Gabriela Firea, vă cer public să ne spuneţi dacă dumneavoastră sau soţul dumneavoastră aveţi vreo legătură cu firme de taximetrie sau dacă deţineţi sau nu licenţe pentru maşini înmatriculate în Ilfov şi care lucrează în Bucureşti. Vă pun această întrebare deoarece numeroşi taximetrişti mi-au spus acest lucru în ultimul an, de când locuiesc în Bucureşti. Cred că este extrem de important pentru cetăţenii care v-au votat să afle de ce în astfel de cazuri susţineţi sistemele monopoliste şi netransparente în detrimentul intereselor lor financiare", afirmă Popescu.

Cristian Busoi Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Agerpres

Reacția Uber după că Firea a spus că în București vor circula doar taximetre licențiate
Reacția Uber după că Firea a spus că în București vor circula doar taximetre licențiate
Firea: ”În București vor circula doar taximetre licențiate, conform legii”. Reacția Uber
Firea: ”În București vor circula doar taximetre licențiate, conform legii”. Reacția Uber
Lovitură pentru Uber. De ce a pierdut licența de a opera în Londra
Lovitură pentru Uber. De ce a pierdut licența de a opera în Londra
Cel mai mare rival al Uber, Didi Chuxing, investeşte în Taxify, serviciu disponibil şi în România
Cel mai mare rival al Uber, Didi Chuxing, investeşte în Taxify, serviciu disponibil şi în România
VIDEO PROTVPLUS.RO
Anton Anton
Răspunsul ministrului Energiei, Anton Anton, la o întrebare incomodă: ”Alo? Nu vă mai aud”
Război verbal între Băsescu și Ponta. Acuzații grave despre construirea unei autostrăzi
Ponta: În 2019 e cea mai gravă corupţie din '95 încoace. Se fură cu ordonanţa de urgenţă
Ministrul Mediului, noi precizări despre „taxa auto”. Ce spune despre formula de calcul
Ministrul Mediului: Cred că în februarie vom putea să adoptăm bugetul în Parlament
Rovana Plumb: România este pregătită să facă faţă oricărui scenariu în cazul Brexit
viorica dancila si benjamin netanyahu
Viorica Dăncilă s-a întâlnit în Israel cu Benjamin Netanyahu
Toni Greblă: Probabil vom trimite la Cotroceni cazierul Olguţei Vasilescu
Ponta, despre scandalul energetic: ALDE şi PSD au numit proşti şi hoţi
Corina Creţu şi-a anunţat oficial candidatura la alegerile europarlamentare
Klaus Iohannis a respins a 3-a oară numele propuse de Dăncilă la Transporturi și Dezvoltare
Băsescu: ”Oare cât de nepăsător, prost sau sabotor poate fi un ministru al energiei”