Repetenti la autostrazi, romanii privesc la unguri cum le inaugureaza
Daca mai era nevoie de o dovada ca vecinii unguri sunt cu mult inaintea noastra, iat-o: noi facem autostrazi pe hartie, ei le inaugureaza. Mai rusinos este ca aproape au terminat si bucata de drum care ar fi trebuit sa se lipeasca de-a noastra.
Situatia este cu atat mai interesanta cu cat vecinii unguri nici macar nu aveau in plan aceasta autostrada, de la Szeged la Nadlac. Odata cu intrarea Romaniei si Bulgariei in Uniunea Europeana insa, traficul a crescut foarte mult, iar orasele se sufocau practic de TIR-urile noastre.
Ca vecinii unguri nu au redus investitiile la autostrada se vede cu ochiul liber. Segmente de drum de legatura si un nou pod peste Tisa ce va fi inaugurat in cateva saptamani. Iar aceasta este noua autostrada M43 care face legatura intre Szeget si Mako.
Asta inseamna 30 de kilometri in doi ani. Si mai urmeaza inca aproape pe atat, de la Mako la Nadlac, tot cam in doi ani.
Lucrarile la centura oraselului Mako, aflat la 25 de km de vama Nadlac si care face legatura cu autostrada M43 sunt aproape finalizate.
Am inceput si noi lucrarile, dar la centura Aradului, si ne-am apucat de autostrada Arad -Timisoara. Niciunul dintre aceste drumuri nu duce spre Nadlac.
Dupa promisiunile autoritatilor autostrada Ara -Timisoara ar trebui finalizata in 2011, dar lucrarile inainteaza in ritm de melc, iar tronsonul Arad- Nadlac nici macar nu a fost licitat.
Intre timp, localnicii din Mako sunt in culmea fericii. Pana si romanii soferi de camioane le recunosc meritele ungurilor. Mai ales ca ei sunt beneficiarii acestor lucrari.
Noi mai avem o sansa, daca vin altii sa ne faca autostrazi. Pana atunci, insa, ne uitam cu invidie la vecinii din Ungaria care sa pregatesc sa inaugureze si ultimii 30 de kilometri spre granita cu Romania.