Parisul instalează primele sale radare de zgomot în încercarea de a reduce poluarea fonică

Paris
Getty

Parisul a inaugurat primul său radar de zgomot, luni, în cadrul unui plan de sancţionare a conducătorilor de motociclete şi alte vehicule zgomotoase din unul dintre cele mai gălăgioase oraşe din Europa, informează Reuters, citată de Agerpres.

Parisul instalează primele sale radare de zgomot în încercarea de a reduce poluarea fonică

 

Oraşul a instalat, pe un stâlp de iluminat stradal din arondismentul 20 din estul Parisului, primul radar de zgomot care este capabil să măsoare nivelul de zgomot produs de autovehiculele aflate în mişcare şi să le identifice după plăcuţa de înmatriculare.

Prea mult zgomot îi îmbolnăveşte pe oameni. Pentru sănătatea noastră şi pentru calitatea vieţii... scopul acestui prim radar sonor este acela de a emite automat amenzi pentru autovehicule care produc prea mult zgomot", a declarat viceprimarul Parisului, David Belliard, într-un mesaj publicat pe Twitter.

Citește și
Pensionară fotomodel - 1
O pensionară din București i-a dat unei străine 35.000 euro după ce i-a promis că o face fotomodel la Paris
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

În următoarele câteva luni, oraşul va testa dacă radarul poate să identifice fără ambiguităţi plăcuţele de înmatriculare ale motocicletelor sau maşinilor care produc zgomot, iar ulterior echipamentul va trebui să fie aprobat oficial de autorităţi, până la sfârşitul anului 2022.

 

Momentan nu vor fi emise amenzi

 

Deocamdată nu vor fi emise amenzi, însă Parisul intenţionează să înceapă aplicarea sancţiunilor de la începutul anului 2023, în timp ce guvernul va instala mai multe radare de zgomot în alte oraşe din Franţa şi va testa procedurile pentru automatizarea amenzilor, în conformitate cu o lege a mobilităţii din 2019.

Potrivit legislaţiei existente, autorităţile pot deja să sancţioneze proprietarii de autovehicule zgomotoase, însă poliţia trebuie să deţină echipamentul necesar şi să-i prindă pe şoferi în flagrant. Noul sistem va funcţiona ca un radar de viteză, cu amenzi automate. „Problema este că poliţia are adesea alte lucruri de făcut", a declarat Fanny Mietlicki, directoarea agenţiei Bruitparif, iniţiatoarea tehnologiei radarului de zgomot.

Alte radare de zgomot au fost deja instalate în regiunea Ile-de-France din jurul Parisului şi în oraşele Nisa şi Lion, începând de la sfârşitul lunii ianuarie. Marţi, un al doilea radar de zgomot va fi instalat în vestul Parisului.

Un studiu din decembrie 2021 realizat de Money.co.uk, bazat pe date de la Agenţia Europeană de Mediu, a arătat că Parisul era unul dintre cele mai gălăgioase oraşe din Europa, peste 5,5 milioane de persoane fiind expuse la zgomot din trafic, la 55 de decibeli sau mai mult, comparativ cu 2,6 milioane de persoane la Londra şi 1,7 milioane la Viena şi Roma.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Incidente la protestul „Convoiul libertății” de la Paris. Polițiștii au tras cu gaze lacrimogene asupra manifestanților
Incidente la protestul „Convoiul libertății” de la Paris. Polițiștii au tras cu gaze lacrimogene asupra manifestanților

Poliţiștii francezi au tras, sâmbătă, cu gaze lacrimogene asupra manifestanţilor de pe bulevardul Champs Elysees, la scurt timp după ce un „convoi al libertăţii" a ajuns în Paris ca să denunțe restricţiile anti-pandemie.

O pensionară din București i-a dat unei străine 35.000 euro după ce i-a promis că o face fotomodel la Paris
O pensionară din București i-a dat unei străine 35.000 euro după ce i-a promis că o face fotomodel la Paris

O pensionară din Capitală, care a visat să ajungă fotomodel la Paris, a căzut pradă unei înşelătorii pusă la cale de o pretinsă agentă de casting.

Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme
Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme

Bucureștiul are una dintre cele mai sărace infrastructuri pentru pasionații de pedalat din Europa. Avem doar 15 kilometri de marcaje funcționale, în timp ce alte capitale europene se mândresc cu sute de kilometri de rute interconectate.

Putem ajunge la Paris cu trenul. Austriecii au inaugurat o cursă Viena-Paris
Putem ajunge la Paris cu trenul. Austriecii au inaugurat o cursă Viena-Paris

Avem ocazia să călătorim cu trenul la Paris, după ce austriecii au inaugurat o cursă Viena-Paris.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.