O fotografie l-a imbogatit cu 160.000 de euro
I s-a intamplat unui pensionar de 77 de ani din Grecia, care a aflat ca o fabrica de lactate suedeza ii folosea chipul pentru a promova o marca populara de iaurt... turcesc.
Imediat ce a aflat, barbatul le-a cerut daune materiale si, ca sa nu ajunga intr-un tribunal din Grecia, suedezii au cazut la intelegere. Au anuntat insa ca au de gand sa dea in judecata agentia de la care au cumparat cu buna credinta fotografia.
Fotografia batranelului, cu mustati grizonante, purtand un traditional fes rosu, troneaza pe cutiile de iaurt. Chipul sau promoveaza o reteta turceasca, iar produsul se vinde extrem de bine in Suedia. Insa, dupa ce au investit opt ani in aceasta marca, producatorii au aflat ca presupusul turc este de fapt un pensionar grec care nu si-a dat acordul sa-i fie folosita imaginea.
Barbatul a aflat ca face reclama la iaurt de la un prieten care i-a vazut poza intr-un magazin din Stockholm. A cerut daune de peste 5 milioane de euro, echivalentul cifrei de vanzari pe un an al companiei. O suma pe care suedezii au numit-o "ridicola".
Dupa negocierile purtate cu suedezii, batranul s-a multumit cu 160.000 de euro daune morale si a acceptat ca imaginea lui sa promoveze in continuare iaurtul turcesc.