Cum alegem ce mancam la restaurante? Olandezii ne dau solutia
Olandezii deruleaza un ambitios proiect stiintific prin care incerca sa descopere ce se intimpla in mintea clientilor, atunci cand aleg un fel sau altul de mancare.
O firma de catering si una de softwere au pus la bataie milioane de dolari si s-au implicat in aceasta poveste.
Mancarea a fost aranjata intr-o maniera cat mai ispititoare si clientii trec de la un fel la altul incercand sa se hotarasca ce sa-si puna in farfurie.
Peste tot sunt camere video spion, care surprind orice miscare, orice gest, pana si cea mai mica grimasa.
Intr-o incapere alaturata, savantii analizeaza aceste imagini, incercand sa afle ce anume ii influenteaza pe oameni atunci cand aleg mancarea.
Daca savantii descifreaza, asa cum isi propun, mecanismele comportamentului, atunci clientii chiar ar putea fi "dirijati" fara sa stie catre produsele sanatoase.
Sute de oameni participa la acest studiu, atrasi si de preturile foarte mici. Unii se tem, insa, ca se pune la cale o manipulare uriasa prin care firmele de catering cauta sa incurajeze nu hrana sanatoasa, ci asa-numita junk food.