iLikeIT. Cum arată cel mai avansat simulator de pe planetă, de 90.000 de euro
Am zis că facem un nou dicționar, al viitorului, cu termeni care vorbesc apăsat despre ceea ce ne așteaptă.
Ajungem la simulatoare, și ele parte din viitor, căci, mai cu o realitate virtuală, mai cu nişte pompe hidraulice, orice muritor de rând poate experimenta senzaţii tari ca-n copilărie. Exemplu e Marian care s-a dat într-o clonă de Ferrari 90.000 de euro.
Marian Andrei: „Ideea acestui simulator e că piloţii pot încerca înainte de cursele din weekend să testeze setupul maşinii, setări, aerodinamică şi este şi o metodă super precisă de a învăţa un circuit, punctele de frânare şi să se obişnuiască cu maşina care se schimba de la an la an, devine tot mai puternică. Iar modelul de anul acesta se apropei de 1000 de cai putere fără ABS sau Controlul tracţiunii, lucruri de care noi ne bucurăm pe maşina noastră în fiecare zi în drum spre muncă."
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Dincolo de eticheta unei jucării de 90.000 de euro, simulatorul e cam cel mai avansat de pe planetă. Este lucrat manual de Evotek în Italia, din fibră de carbon. Caroseria este montată pe elemente hidraulice, care au scopul de a reproduce fidel comportamentul unui monopost în condițiile respective. De aceea, EU, omul, pot reacţiona uşor atunci când EA, maşina, derapează, spre exemplu.
Ferrari sau Mercedes-Benz investesc fiecare în jur de 5-600 de milioane de euro anual. Simulatorul este o soluție genială pentru producători, care mai scapă, astfel, de cheltuieli. Se întâmplă cam așa: pilotul real își face antrenamentul pe unul din circuitele din Formula 1. După, debriefing, ședința în care spune cum a simțit mașina și ce crede că ar trebui - dacă e cazul - modificat, inginerii resetează comenzile virtual. Un alt pilot urcă la simulator și testează noua soluție în condiții identice.
Iată că după abonament avem un nou termen de notat, pentru viitorul apropiat. Simulatorul. La CES, am găsit un altul, spectaculos. Se folosește de greutatea corpului ca să imite zborul cu costum special. Avem și o pereche de ochelari de realitate virtuală și pare simplu, nu?
Tot VR-ul ne-a adus la manșa unui simulator dezvoltat de Lockheed Martin. Un fel de test de reacţie, mai degrabă, nu are rol de a-i instrui pe piloţi.
Pe de altă parte, toată industria aviatică se bazează pe simulatoare. Gândiți-vă numai la scenariile de vreme rea ori avarii, ar fi un pic neplăcut să jonglezi cu emoțiile în condiții reale. Apropo, piloții sunt obligați să dea periodic pe la simulator, unde sunt puși în situații stresante.