iLikeIT. Cum arată cel mai avansat simulator de pe planetă, de 90.000 de euro

×
Codul embed a fost copiat

Am zis că facem un nou dicționar, al viitorului, cu termeni care vorbesc apăsat despre ceea ce ne așteaptă.

Ajungem la simulatoare, și ele parte din viitor, căci, mai cu o realitate virtuală, mai cu nişte pompe hidraulice, orice muritor de rând poate experimenta senzaţii tari ca-n copilărie. Exemplu e Marian care s-a dat într-o clonă de Ferrari 90.000 de euro.

Marian Andrei: „Ideea acestui simulator e că piloţii pot încerca înainte de cursele din weekend să testeze setupul maşinii, setări, aerodinamică şi este şi o metodă super precisă de a învăţa un circuit, punctele de frânare şi să se obişnuiască cu maşina care se schimba de la an la an, devine tot mai puternică. Iar modelul de anul acesta se apropei de 1000 de cai putere fără ABS sau Controlul tracţiunii, lucruri de care noi ne bucurăm pe maşina noastră în fiecare zi în drum spre muncă."

Dincolo de eticheta unei jucării de 90.000 de euro, simulatorul e cam cel mai avansat de pe planetă. Este lucrat manual de Evotek în Italia, din fibră de carbon. Caroseria este montată pe elemente hidraulice, care au scopul de a reproduce fidel comportamentul unui monopost în condițiile respective. De aceea, EU, omul, pot reacţiona uşor atunci când EA, maşina, derapează, spre exemplu.

Ferrari sau Mercedes-Benz investesc fiecare în jur de 5-600 de milioane de euro anual. Simulatorul este o soluție genială pentru producători, care mai scapă, astfel, de cheltuieli. Se întâmplă cam așa: pilotul real își face antrenamentul pe unul din circuitele din Formula 1. După, debriefing, ședința în care spune cum a simțit mașina și ce crede că ar trebui - dacă e cazul - modificat, inginerii resetează comenzile virtual. Un alt pilot urcă la simulator și testează noua soluție în condiții identice.

Citește și
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Iată că după abonament avem un nou termen de notat, pentru viitorul apropiat. Simulatorul. La CES, am găsit un altul, spectaculos. Se folosește de greutatea corpului ca să imite zborul cu costum special. Avem și o pereche de ochelari de realitate virtuală și pare simplu, nu?

Tot VR-ul ne-a adus la manșa unui simulator dezvoltat de Lockheed Martin. Un fel de test de reacţie, mai degrabă, nu are rol de a-i instrui pe piloţi.

Pe de altă parte, toată industria aviatică se bazează pe simulatoare. Gândiți-vă numai la scenariile de vreme rea ori avarii, ar fi un pic neplăcut să jonglezi cu emoțiile în condiții reale. Apropo, piloții sunt obligați să dea periodic pe la simulator, unde sunt puși în situații stresante.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
iLikeIT: Trei jocuri care vă ajută să scăpați de stres
iLikeIT: Trei jocuri care vă ajută să scăpați de stres

George Buhnici ne propune remedii anti-stres.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.