Un voucher pentru programul Rabla a ajuns sa coste triplu. Vanzarile de masini noi au scazut cu 12%
Piata auto din Romania franeaza puternic. De cand a inceput anul, comertul cu masini noi a scazut cu 12 procente. Stau marturie cifrele producatorilor si importatorilor.
O posibila explicatie este ca programul ''Rabla'', care i-a ajutat sa se mentina pe linia de plutire, n-a mai fost alimentat cu fonduri. Asa ca un voucher a ajuns sa coste triplu.
George Oprea si-a facut o afacere din programul ''Rabla''. Cumpara masini vechi, le duce la Remat, iar apoi vinde voucherul dobandit la casarea masinii. Anul trecut cerea 1.000 de lei. Acum primeste chiar si dublu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Voucher-ul nu este nominal si este echivalentul unei reduceri de 3.800 de lei la cumpararea unei masini noi. Cum banii pentru prima etapa a programului s-au terminat, iar fondurile pentru a doua sunt blocate, preturile tichetelor au explodat.
Un voucher pe piata libera ajunge sa coste si 3.000 de lei. Asta inseamna o reducere de 800 de lei la o masina noua. Daca aveti norocul si gasiti trei vouchere, economia este de 2.400 de lei.
Din 2005, de cand a inceput programul ''Rabla'', au fost scoase din circulatie aproape 500.000 de masini mai vechi de 10 ani. Asta inseamna ca in aerul pe care-l respiram n-au mai ajuns 2.500 de tone de monoxid de carbon.