Un nou minim pe bursa pentru Facebook. "E greu sa gasesti motive pentru care sa detii actiuni"
Facebook a atins un nou minim luni pe bursa de la New York, coborand cu 3%, la sub 27 de dolari, dupa ce analistii de la Sanford C. Bernstein au stabilit un pret tinta de 25 de dolari pentru actiunile retelei de socializare, transmite Bloomberg.
Facebook a inchis luni pe piata Nasdaq la 26,9 dolari, cel mai redus pret de la listarea companiei, pe 18 mai, cand a debutat la 38 de dolari.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Astfel, actiunile retelei au scazut cu 29% de la oferta publica initiala.
"Este dificil de argumentat in favoarea detinerii actiunilor Facebook astazi", comenteaza analistii Bernstein intr-un raport.
La momentul listarii, Morgan Stanley si celelalte banci de investitii care au pregatit oferta publica au stabilit un pret la care capitalizarea companiei era de 104,2 miliarde dolari, de peste 107 ori profitul din ultimele 12 luni, fata de un raport de sub 20 in cazul unor nume grele precum Apple sau Google.
Facebook si Morgan Stanley au fost criticate dur de catre investitori pentru cresterea pretului si a volumului actiunilor scoase pe piata la cateva zile inaintea ofertei publice.
Evolutia afacerilor de advertising ale Facebook, principala sursa de venituri pentru companie, nu tine pasul cu cresterea bazei de utilizatori, tot mai multi dintre acestia accesand reteaua de socializare de pe smartphone-uri sau tablete, segment unde compania nu are inca o strategie de publicitate bine pusa la punct.
Astfel, incetinirea cresterii veniturilor pe termen scurt va alimenta neincrederea investitorilor in perspectivele de viitor ale companiei, insa situatia ar putea reprezenta numai un regres temporar daca Facebook va reusi sa imbunatateasca si maximizeze monetizarea bazei de utilizatori atat pe platforme traditionale, cat si pe dispozitive mobile.