Pastele la romani in cifre si procente. Vanzari cu 10% mai mari
De voie, de nevoie, castigati cu greu ori ceruti frumos cu imprumut de la prieteni, romanii au cheltuit anul acesta de Pasti cu 10% mai multi bani fata de 2010. Cel putin asta arata primele rapoarte ale producatorilor.
Daca la oua si vin au fost cresteri semnificative, cozonacii si mieii s-au vandut mai greu. Analiza facuta de Ziarul Financiar arata si ca agentiile au reusit sa trimita in scurte vacante aproape 150.000 de turisti.
Pe langa ouale din gospodariile taranesti, s-au vandut alte 80 de milioane de oua provenind din fermele avicole. Fata de anul trecut, cantitatea este mai mare si datorita faptului ca pretul a scazut la jumatate, de la 70 de bani pe bucata, la 35 de bani. Totul sub impactul importurilor masive, la pret scazut, din Polonia si Ungaria.
14 milioane de euro s-au incasat in doar o saptamana, doar pentru oua. Producatorii se asteptau sa stea si mai bine, dovada ca azi se vindea totul cu 30% mai ieftin. Oricum, in magazine inca se umbla cu oul fiert si vopsit: decat sa expire in raft, platesti o casoleta si primesti doua.
Si patronatul vinului anunta vanzari cu 10% mai mari fata de Pastele 2010. Oricum, in sapte zile s-a cumparat cat intr-o luna obisnuita: de 35 de milioane de euro.
La stufat si fripturi de miel, s-a mers insa pe degustare. Ciobanii au sacrificat 3 milioane de miei, iar clientii, 200 de milioane de euro. Mai putin cu 20 de procente fata de anul trecut. La fel ca la cozonaci. Au plecat, aburinzi sau ambalati, doar 8 milioane. Aproape totul s-a consumat acasa. La restaurante, au scazut incasarile cu 20%.
In turism insa cresterea incasarilor a fost vizibila. Si asta pentru ca numarul turistilor a fost cu 30% mai mare ca cel inregistrat anul trecut. Aproape 100.000 de romani au petrecut Pastele in pensiuni agroturistice.
Alti 8.000 si-au permis minivacante de 2-300 de euro in Israel sau capitalele europene.
Ofertele hotelierilor pentru 1 Mai