Noua centură ocolitoare a Municipiului Făgăraş a fost finalizată cu cinci luni şi jumătate mai devreme decât era programată

santier autostrada
Pro TV

Proiectarea şi construcţia noii centuri ocolitoare a Municipiului Făgăraş din judeţul Braşov au fost finalizate cu cinci luni şi jumătate mai devreme decât era programat, a anunțat compania Strabag România printr-un comunicat citat de Agerpres.

Situată în partea de nord a municipiului şi extinzându-se atât în interiorul, cât şi în afara limitelor oraşului, varianta de ocolire este proiectată să îmbunătăţească fluxul de trafic, să reducă congestionarea şi să sporească siguranţa rutieră în zonă.

Proiectul a inclus servicii de proiectare şi de construcţie.

Faza de proiectare a fost finalizată în doar trei luni, în timp ce lucrările de construcţie au început la 21 noiembrie 2023 şi au fost finalizate la 31 mai 2025, cu mult înainte de termenul iniţial de 24 de luni.

"Varianta de ocolire Făgăraş este o investiţie de infrastructură vitală pentru regiune, reducând presiunea traficului în centrul oraşului şi îmbunătăţind semnificativ siguranţa rutieră. Finalizarea proiectului cu luni înainte de termen este o dovadă a profesionalismului şi angajamentului echipei şi partenerilor noştri", a declarat Richard Steinacher, Technical Business Unit manager, Strabag România, citat în comunicat.

Citește și
autostrada
Începe construcția unui nou tronson de autostradă. Valoarea proiectului este de 785 de milioane lei

Varianta de ocolire Făgăraș are o lungime totală de 5,9 km

Varianta de ocolire Făgăraș care are o lungime totală de 5,9 km şi o lăţime a carosabilului de 7 m plus lărgiri suplimentare, include trei sensuri giratorii moderne şi două poduri noi care traversează un afluent al râului Olt şi pârâul Berivoi.

Ambele poduri au fost construite folosind cadre din beton armat cu deschideri unice de 21,5 m şi, respectiv, 30 m. Pentru a asigura cel mai înalt nivel de siguranţă, pe poduri şi pe întregul traseu au fost instalaţi stâlpi de iluminat cu LED de 8 m înălţime.

Toate cele trei sensuri giratorii au fost proiectate în conformitate cu standardul românesc AND 600 şi sunt situate la ieşirea din DN1, la intersecţia cu DJ104D şi la punctul de reintrare în DN1.

Sensurile giratorii au fost construite cu insule centrale identice pentru o percepţie clară a drumului, dispunând de zone amenajate cu gazon, pavaj contrastant şi inele interioare montabile pe camion.

De-a lungul variantei de ocolire, au fost instalate 970 m de bariere de reducere a zgomotului pentru a proteja zonele rezidenţiale din apropierea noului traseu.

Lucrările tehnice pentru proiect au fost ample şi au inclus operaţiuni de excavare şi terasament, aşternerea mai multor straturi de balast şi asfalt proiectate pentru trafic foarte intens, construcţia a 13 canale de scurgere şi a două canale de scurgere din beton armat, precum şi peste un kilometru de ziduri de sprijin din beton armat.

Sistemul de drenaj a fost, de asemenea, complet refăcut, cu peste 13 km de şanţuri şi canale trapezoidale care duc la camere de cădere a canalelor de scurgere, asigurând colectarea eficientă a apelor de suprafaţă.

Au fost instalate marcaje rutiere, semnalizare rutieră verticală şi orizontală şi iluminat complet cu LED-uri pentru a oferi siguranţă maximă tuturor utilizatorilor drumului, explică reprezentanţii companiei.

Pentru a menţine accesul rezidenţilor locali, drumurile secundare au fost reconstruite şi reconectate la noua variantă de ocolire. În plus, au fost instalate bariere de zgomot în zonele urbane sensibile şi toate reţelele de utilităţi afectate, inclusiv liniile de gaz, apă, electricitate şi telecomunicaţii, au fost protejate sau relocate.

Strabag SE este un grup tehnologic european pentru servicii de construcţii, lider în inovaţie şi putere financiară. Activităţile sale acoperă toate domeniile industriei construcţiilor şi întregul lanţ valoric al construcţiilor.

Strabag AG activează pe piaţa românească din 1991, stabilindu-şi sediul central în Bucureşti în 1994.

În prezent, Grupul are filiale în toate regiunile importante ale României şi activează în toate sectoarele de construcţii, în special în segmentele de infrastructură de transport, construcţii de clădiri şi inginerie civilă, precum şi în proiecte de construcţii de mediu.

Articol recomandat de sport.ro
Răbufnirea lui Olăroiu: românul a spus tot după eliminarea Emiratelor din FIFA Arab Cup
Răbufnirea lui Olăroiu: românul a spus tot după eliminarea Emiratelor din FIFA Arab Cup
Citește și...
Vom putea circula de la Craiova la Constanța doar pe drumuri de mare viteză. Drumul Expres va fi legat joi de A1
Vom putea circula de la Craiova la Constanța doar pe drumuri de mare viteză. Drumul Expres va fi legat joi de A1

Oltenii pot ajunge, începând de joi, la mare, pe drum expres și autostradă. Vor fi deschiși circulației ultimii 12 kilometri ai Drumului Expres Craiova–Pitești.

Începe construcția unui nou tronson de autostradă. Valoarea proiectului este de 785 de milioane lei
Începe construcția unui nou tronson de autostradă. Valoarea proiectului este de 785 de milioane lei

Execuția lotului Chiribiș - Biharia al Autostrăzii Transilvania este oficial deblocată. Compania Națională de Investiții Rutiere a emis Ordinul de Începere, iar lucrările pot demara chiar din 24 iulie, cu jumătate de an mai devreme.

„Stegarul tirist” care a pus camionul de-a latul pe A1 și a blocat intrarea în București a fost reținut de polițiști
„Stegarul tirist” care a pus camionul de-a latul pe A1 și a blocat intrarea în București a fost reținut de polițiști

Un bărbat în vârstă de 33 de ani a fost reţinut, după ce a blocat duminică traficul pe Autostrada A1 Bucureşti - Pitești, a informat, luni, Poliţia Română.

Accident cu 6 victime pe A1, printre care doi copii de 8 și 14 ani. Trei autoturisme şi un TIR s-au ciocnit | FOTO
Accident cu 6 victime pe A1, printre care doi copii de 8 și 14 ani. Trei autoturisme şi un TIR s-au ciocnit | FOTO

Trei autoturisme şi un autotren au fost implicate luni dimineaţă într-un accident produs pe autostrada A1, sens de mers Orăştie - Simeria, rezultând rănirea a şase persoane, printre care şi doi minori, în vârstă de 8, respectiv 14 ani.

Recomandări
“Lui Trump i se rupe de Europa. Nu e problema lui”. Cine îl poate împiedica să distrugă NATO și Uniunea Europeană
“Lui Trump i se rupe de Europa. Nu e problema lui”. Cine îl poate împiedica să distrugă NATO și Uniunea Europeană

Președintelui american Donald Trump “i se rupe de Europa”, continent care pentru el “nu reprezintă nimic”, afirmă, într-un interviu pentru Știrile PRO TV, reputatul istoric francez Thierry Wolton.

Rusia susține că a aflat din presă despre garanțiile de securitate pentru Ucraina, propuse de SUA. Liderii UE sunt optimiști
Rusia susține că a aflat din presă despre garanțiile de securitate pentru Ucraina, propuse de SUA. Liderii UE sunt optimiști

Liderii europeni susțin o „forță multinațională” pentru a asigura pacea în Ucraina, în timp ce Statele Unite se angajează să ofere garanții de securitate. 

Grindeanu „a uitat” ce a semnat. Ce prevede, în scris, protocolul de colaborare al coaliției, încălcat evident de PSD
Grindeanu „a uitat” ce a semnat. Ce prevede, în scris, protocolul de colaborare al coaliției, încălcat evident de PSD

PSD a încălcat protocolul coaliției de guvernare. O spun la unison partenerii de la PNL, USR și UDMR. Tonul l-a dat Kelemen Hunor, care le-a reproșat acest lucru social-democraților, după ce au votat moțiunea simplă împotriva Ministrului Mediului.