Viitorul suna bine? 1.700 de km de autostrada si inca 200 de centura!
101 kilometri si 460 de metri! Tineti minte aceasta distanta pentru ca la sfarsitul lui 2010 ar trebui sa corespunda cu cifrele avansate de oficiali atunci cand ne tot promit drumuri de viteza.
Se vor urni in special autostrazile Transilvania si Bucuresti-Ploiesti, insa, in executie intra multe drumuri ocolitoare.
Ministerul Transporturilor are planuri mari pentru 2010. Ar vrea sa cheltuiasca aproximativ noua miliarde 250 de milioane de lei noi.
Alegeri 2024
00:15
Rezultate alegeri prezidențiale 2024. Sociologul Gelu Duminică: Nu poporul e de vină, ci liderii
00:11
Reuters: Diaspora poate influenţa rezultatul. Ce scriu POLITICO şi AFP
00:07
Rezultate alegeri prezidențiale 2024. Singurul județ în care Nicolae Ciucă este pe primul loc
23:43
George Simion își recunoaște înfrângerea în alegerile prezidențiale: Vom susţine în turul 2 pe oricine nu este Marcel Ciolacu
La Bucuresti, aproape un miliard merge in exproprieri la centura de autostrada a orasului.
Pe autostrada spre Ploiesti vom vedea finalizati pana in toamna 54 de kilometri, intarziati oricum din 2009. Primii sapte kilometri pana la centura mai asteapta, pentru ca nu exista inca solutii de trafic la intrarea in Capitala. Aproape un miliard si jumatate de lei vor fi investiti ca sa putem circula asadar de la Stefanesti la Ploiesti.
Daca pe tronsonul Ploiesti - Comarnic incep exproprieri de peste 130 de milioane de lei, portiunea de la Comarnic la Brasov asteapta inca semnarea contractului. Castigatorii licitatiei mai trag de timp.
In vestul tarii, 40 de kilometri de la Nadlac la Arad se contracteaza tot in 2010, insa nu veti vedea inca santiere. Dar se va lucra pe soseaua care ocoleste Aradul, iar pe autostrada catre Timisoara lucrarile incepute in acest an se extind.
Tot pe coridorul patru paneuropean de la Timisoara spre Lugoj, Deva, Orastie, Sebes, Sibiu pana la Pitesti se scot la licitatie lucrarile.
Daca ne indreptam spre litoral, Autostrada Soarelui ar putea incepe sa vada marea de la anul. Tronsoanele Cernavoda - Medgidia - Constanta, inclusiv ocolitoarea Constanta vor intra in lucru pe toata distanta de 70 de kilometri.
Iata si proiectul care inghite cele mai mari resurse: autostrada Transilvania. Aici Bechtel livreaza inca 30 de kilometri in Cluj si Bihor, in continuarea celor 42 de anul acesta. Pe alti 110 km se pregatesc lucrarile.
De asemenea, pe hartie, adica in proiectare, incep autostrazile Ploiesti - Buzau - Focsani si Focsani - Albita pe 288 de km. Inca 307 kilometri vor fi proiectati de la Targu Mures la Ungheni si alti 220 de la Bucuresti la Craiova.
Asa se aduna aproape 1.700 de kilometri de autostrada, din care sunt dati in lucru peste 500, insa doar o suta au fost finalizati in 2010.
In plus, 200 de kilometri de centura vor aparea la Suceava, Ploiesti, Cluj, Oradea, Iasi, Timisoara, Caransebes si Lugoj si peste 2.000 de drumuri nationale reabilitate.
Desigur, toate acestea se vor intampla... numai daca vor fi bani.