Lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov nu au inceput, dar s-au scumpit!

×
Codul embed a fost copiat

Cum vine asta? Ei, bine cea mai scumpa autostrada din istoria Romaniei, Comarnic-Brasov, bate recorduri nedorite inca din faza de proiect. Nu s-a sapat nici macar un metru de drum, dar pretul lucrarii a crescut. Contractul are portite si permite asta!

Cand te pregatesti sa platesti 30 de milioane de euro pentru fiecare kilometru de autostrada, orice imbunatatire inseamna o avere. Traseul mai scurt cu aproape trei kilometri fata de proiectul initial a fost cheia succesului pentru consortiul castigator.

Tunelele de la Sinaia sau Busteni, spre exemplu, rezolva problema unor exproprieri foarte scumpe in zona statiunilor montane. Aceleasi tuneluri deschid insa si o cutie a Pandorei.

Teoretic era avantajos sa mergem pe mana unui concesionar care vine, construieste pe o suma fixa, dupa care returnam banii in rate pe 30 de ani. Desi proiectarea se face in urma unor studii complexe, inclusiv de sol, constructorii vor sa scumpeasca lucrarea daca sapaturile sunt prea grele. Si cum exista 50 de modificari la contract, pot cere bani mai multi pentru fiecare problema pe care o gasesc pe teren.

Asa ca statul risca sa plateasca sute de milioane de euro in plus pe langa miliardul de care stiam deja.

Citește și
Radu Berceanu
Berceanu, la audieri: Pot face 101,64 km de autostrada in 2010

Din pacate sau din fericire, castigatorii licitatiei nu au inca banii necesari. Nici contractul propriu zis nu a fost semnat. Mai avem de asteptat 11 zile ca sa aflam pretul corect al celei mai scumpe dintre autostrazile Romaniei.

Articol recomandat de sport.ro
Investigație Josimar: Trei miliardari români, alături de Dan Șucu la Genoa: "Așa se explică"
Investigație Josimar: Trei miliardari români, alături de Dan Șucu la Genoa: "Așa se explică"
Citește și...
Autostrada Bucuresti-Ploiesti: tinta hotilor de motorina!
Autostrada Bucuresti-Ploiesti: tinta hotilor de motorina!

Patru muncitori care lucrau la constructia autostrazii Bucuresti - Ploiesti, in zona Gherghita din Prahova, au fost surprinsi de jandarmi in timp ce vindeau motorina de la utilajele pe care le aveau in grija.

Berceanu, la audieri: Pot face 101,64 km de autostrada in 2010
Berceanu, la audieri: Pot face 101,64 km de autostrada in 2010

Anul viitor, Ministerul Trans­porturilor ar putea receptiona 101 km de autostrada, insa numai daca va fi asigurata o finantare corespunzatoare, a declarat la audierea in comisiile parlamentare de specialitate.

Recomandări
Motivarea CAB în cazul lui Călin Georgescu. Anularea alegerilor nu încalcă drepturile fundamentale
Motivarea CAB în cazul lui Călin Georgescu. Anularea alegerilor nu încalcă drepturile fundamentale

Curtea de Apel Bucureşti a publicat miercuri seara motivarea deciziei prin care a fost respinsă, pe 31 decembrie, acţiunea deschisă în justiţie de Călin Georgescu în legătură cu anularea alegerilor prezidenţiale.

România ar putea încasa 2 miliarde de euro anual din exportul gazelor aflate în perimetrul Neptun Deep
România ar putea încasa 2 miliarde de euro anual din exportul gazelor aflate în perimetrul Neptun Deep

O parte din gazele extrase din perimetrul Neptun Deep, din Marea Neagră, vor fi exportate. Un acord încheiat între OMV și o companie din Germania marchează primul contract de export pentru gazele care vor fi scoase din adâncurile mării începând cu 2027.

CEDO obligă statul român să retrocedeze 17.000 de hectare de pădure sau să plătească despăgubiri de 61,5 de milioane de euro
CEDO obligă statul român să retrocedeze 17.000 de hectare de pădure sau să plătească despăgubiri de 61,5 de milioane de euro

România a primit un ultimatum din partea Curții Europene a Drepturilor Omului să restituie zeci de mii de hectare de păduri, pășuni, dar și case naționalizate, pentru care există hotărâri definitive.