Comert de criza: haine si mobila de la outlet, la pret de 10 ori mai mic
In timp ce marile branduri isi inchid magazinele pentru ca nu le mai calca nimeni pragul, pe bulevarde apar tot mai multe outlet-uri.
Sunt acele locuri unde gasim marfa din colectiile mai vechi si de doua ori mai ieftina. "Asta se cere", spun patronii, haine de firma la preturi de chilipir.
Iar conceptul s-a extins si in industria mobilei. Primul mare centru outlet din Bucuresti a aparut in 2008. Au copiat modelul, la scara mai mica, zeci de retaileri care si-au dat seama ca, in perioada de criza, ar putea fi o afacere de succes.
Nu numai ca s-au inmultit, dar outlet-urile s-au si repozitionat in ultima perioada, dinspre periferie spre centrul oraselor.
Patronii unui magazin au pornit in 2006 cu unul singur, iar acum au trei. Pe rafturi gasim marfa adusa din strainatate, de la firme renumite. Sunt produse care au stat in magazine in jur de doua luni, dupa aceea au fost date mai departe la preturi mult mai mici, bineinteles.
De pilda, o pereche de sandale Zara costa 59 de lei, un tricou de la aceeasi firma, 19 lei, iar unul semnat Roberto Cavalli, 59 de lei. Toate preturile includ si un adaos comercial de 100%.
Altii in schimb s-au gandit ca se pot aproviziona direct de la producatorii romani care lucreaza pentru firme mari din alte tari. Astfel ca o bluza Bershka ajunge la pretul de 28 de lei, iar o camasa H&M la 19 lei.
Si producatorii de mobila scapa de stocuri in acest mod. Acum trei luni, cei de la Mobexpert si-au deschis primul magazin outlet, care le aduce lunar o cifra de afaceri de 50.000 de euro, cu toate ca reducerile sunt si de 85%.
In primavara anului viitor se va deschide in Vitan cel de-al doilea mare mall outlet din Capitala. Acolo vom putea gasi stocurile din 70 de magazine.