Sucul de rosii poate preveni cancerul la san - studiu

61438523

Un pahar de suc de rosii consumat zilnic ar putea combate cancerul la san, stimuland secretia unui hormon care lupta impotriva bolii, au descoperit cercetatorii americani, informeaza dailymail.co.uk.

"Avantajele consumului de rosii sau a produselor pe baza de rosii, chiar si pentru o scurta perioada de timp, au fost evidente in descoperirile noastre", au afirmat cercetatorii americani de la Universitatea Rutgers din New Jersey.

De exemplu, un pahar de suc de tomate pe zi contine o cantitate suficienta de licopen, substanta chimica din rosii care stimuleaza secretia de adiponectina, hormonul care combate factorii de risc ai cancerului la san.

Licopenul confera, de asemenea, culoarea rosie a tomatelor si au existat studii ce au aratat ca este eficient si impotriva cancerului la prostata. Cercetatorii americani au masurat nivelul hormonului adiponectina in cazul a 70 de femei cu varsta de peste 55 de ani, inainte si dupa ce au consumat suc de rosii timp de 10 saptamani.

Toate femeile erau fie supraponderale, fie aveau o ruda apropiata diagnosticata cu cancer la san, acestea avand un risc mai mare de a se imbolnavi. Cantitatea de licopen regasita intr-un pahar de suc de rosii a crescut nivelurile de adiponectina cu pana la 9%, se arata in studiul publicat in Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Adiponectina regleaza nivelurile de grasime si tine sub control obezitatea, care este printre principalii factori de risc ai cancerului la san, iar cresterea nivelurilor acestui hormon a fost mai substantiala in cazul femeilor mai slabe.

"Descoperirile demonstreaza importanta prevenirii obezitatii. O dieta bogata in rosii are un impact mai mare asupra (...) femeilor care au urmat o dieta sanatoasa", a afirmat cercetatoarea Adana Llanos.

Cercetari anterioare au aratat ca licopenul poate combate, de asemenea, cancerul la san, oprind cresterea si dezvoltarea celulelor canceroase. Cea mai buna sursa de licopen se afla in rosii, dar aceasta substanta este prezenta, in cantitati mai mici, in guave, pepene verde, caise, papaya si grepfrut roz.

Articol recomandat de sport.ro
Gimnastica românească, un DEZASTRU ISTORIC! Nicio calificare în finală la Europene
Gimnastica românească, un DEZASTRU ISTORIC! Nicio calificare în finală la Europene
Citește și...
Nu ratati in nicio zi cele mai populare fructe de sezon: citricele! Sunt benefice pentru organism

Nici aportul de vitamina C nu e de neglijat. In plus, fructele aromate pot preveni boli grave.

Cele mai nesanatoase alimente sanatoase. Care este adevarul din spatele reclamelor

Un om sanatos trebuie sa fie un om educat. Nu e cel mai usor lucru sa alegi alimentele potrivite, cand la tot pasul reclame mai mult sau mai putin adevarate incearca sa ne influenteze deciziile.

Studiu: Vitaminele sunt o risipa de bani, nu imbunatatesc sanatatea, ba chiar pot crea probleme

Vitaminele reprezinta o risipa de bani, nu ofera beneficii pentru sanatate, ba din contra, ar putea fi daunatoare, sustine un grup de oameni de stiinta, relateaza www.independent.co.uk.

Recomandări
Incident grav în Tulcea. O dronă s-a prăbușit și a explodat. Nu a fost detectată de radarele MApN

MApN a fost informat cu privire la semnalarea, prin apel la numărul unic de urgență 112, a unei drone căzute în zona localității Luncavița, județul Tulcea, la 5 km de frontiera cu Ucraina, a precizat MApN într-o postare pe Facebook.

Reguli noi pentru prosumatori: Fotovoltaice, instalate doar cu baterii de stocare. Ce se întâmplă cu cei care au deja panouri

Guvernul pregătește noi reguli pentru prosumatori, în încercarea de a reduce dezechilibrele din sistemul energetic național. Ilie Bolojan susține că instalarea unor noi capacități ar trebui să fie însoțită și de asigurarea unor capacități de stocare.

Mediul de afaceri avertizează că România se îndreaptă spre recesiune în 2026. „Este un rezultat sub așteptările noastre”

Patronatele avertizează că riscul unei recesiuni ușoare în 2026 a crescut și că economia României traversează o perioadă dificilă, după ce consumul slab a contribuit la scăderea PIB-ului în primul semestru.