Schimbarea care ar putea impiedica eventualele sub-evaluari ale companiilor de asigurari. Cine se va ocupa de daune
Inspectorii de daune ai companiilor de asigurari, care stabilesc acum ce trebuie reparat sau inlocuit la o masina accidentata, ar putea fi schimbati cu experti -tehnici auto independenti.
Cel putin asta prevede un proiect de lege care este sprijinit cu mult entuziasm de soferi si de reprezentantii service-urilor, insa puternic criticat de societatile de asigurare.
Documentul incearca sa elimine sub-evaluarea pagubelor , practicata acum de multe companii.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
O masina a suferit un accident si proprietarul ei a dus-o la reparat. Desi la service i s-a spus ca bara trebuie inlocuita, inspectorul de dauna de la societatea de asigurari a hotarat ca trebuie reparata.
Lucian Herinean, pagubit: "Ei au refuzat orice fel de contact, nu au mai stat de vorba cu noi, nu ne-au explicat nimic si au insistat pe reparatia acelei bare. Se bazeaza foarte mult ca tu sa cedezi psihic, sa scoti banii tai din buzunar si sa-ti repari masina. Pentru mine nu este primul caz de acest gen, am mai patit cu alta masina la fel."
Andrei Repanovici, reprezentant service auto: "Conform normelor impuse de producator nu ai cum sa repari acest element. E din ce in ce mai folosita asta ca sa scada din costuri de catre asiguratori, de catre reprezentantii acestora prin inspectorii de daune."
Asa ca mai multi parlamentari au pregatit un proiect de lege prin care vor sa infiinteze un Corp al expertilor tehnici auto independenti, care NU vor fi angajati ai firmelor de asigurari.
Rodin Traicu, deputat: "La ora actuala sunt o gramada de disfunctionalitati, sa nu le zicem chiar conflicte in care oamenii spun ca reparatia costa foarte mult, iar celalalt spune ca nu este nevoie sa inlocuiesti aripa, e suficient sa o indrepti. Evident ca trebuie sa fie un arbitru."
Doar expertii tehnici auto vor avea dreptul sa stabileasca ce se repara sau se inlocuieste la masinile avariate in accidente, iar pentru acest serviciu, societatea de asigurari va plati o taxa catre Corpul Expertilor Tehnici.
Madalin Rosu, reprezentant Uniunea Societatilor de Asigurare: "Din pacate, clientul va trebui sa treaca prin niste incercari grele, pentru ca va trebui sa mearga la aceasta asociatie sau la reprezentantii ei, dupa care va trebui sa vina la asigurator, dupa care va trebui sa mearga iar la service si tot asa."
Service-urile independente sustin insa acest proiect.
Documentul se afla in primele etape ale procesului legislativ.