Protestul angajaților supărați că nu muncesc. Cum s-au revoltat pentru că stau degeaba
Protest pe şantierul autostrăzii Sebeș-Turda, în judeţul Alba. Angajaţii uneia dintre firmele care execută lucrări pe lotul 2 al şoselei de mare viteză au oprit lucrul acum o săptămână.
Asta din cauza facturilor restante neplătite de către contractant în valoare de peste 1 milion de euro, şi a lipsei de materiale necesare realizării terasamentelor.
Lucrările pe porţiunea care leagă Alba Iulia Nord de Aiud măsoară aproape 25 de km şi sunt realizate în proporţie de 60%.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Luni dimineaţă peste 70 de angajaţi ai firmei ce a subcontractat executarea terasamentelor pe acest lot au venit cu zeci de utilajele în zona organizării de şantier de la Beldiu, pentru a se face auziţi.
Mircea Rotar, şef de şantier: „Antreprenorul general nu ne-a mai livrat material pentru realizarea tersamentelor. Mie mi se pare anormal ca un proiect de autostradă începând în urmă cu 5 ani la ora actuală ei nu au material pentru umplutură şi realizarea terasamentelor. Am trimis o notificare dânşilor companiei naţional CNAIR, DRDP Cluj. Până în momentul de faţă nu am primit niciun răspuns."
Oamenii spun că de o săptămână vin zi de zi la lucru, şi stau, pentru că nu au materialele necesare, pământ şi balast.
Dorel Cazan, angajat: „Nu lucrăm de o săptămână, nu ne-au asigurat material pentru a duce pe terasmente şi din cauza neplăţii către firma noastră, balastru şi material sub formă de argilă pentru terasament."
Ilie Bic, angajat: „Suntem aici opriţi o grămadă de oameni şi utilaje şi maşini care am dori să lucrăm. Aşteptam din partea domnului ministru să rezvolve cât mai repede problema şi să putem merge în continuare să putem lucra."
Şeful de şantier susţine că în acest ritm de abia peste 4 ani o să se poată circula pe-acolo!
Mircea Rotar, şef de şantier: „Până la structura rutieră mai sunt aproximativ 1 milion două sute de mii de metri cubi de realizat. Eu vă întreb pe dumneavoastră, mai durează 3-4 ani de coşmar pe drumurile României.”
Oamenii spun că nu au primit de la antreprenor 4,5 milioane de lei pe lucrările făcute, şi numai în luna noiembrie s-au mai adăugat alte 3 milioane.