Ministrul Transporturilor, ultimatum pentru constructorii sectorului Bran-Brașov
Pierdem turişti din cauza drumurilor puţine şi proaste, iar unii îşi vor petrece sărbătorile mai mult în trafic decât la munte.
DN-73, drumul care duce anual peste 1 milion de turişti în zona Bran-Moeciu, este în continuare plin de gropi. Deşi trebuia reasfaltat încă din 2016, pe fonduri europene, nu este nici pe jumătate gata şi niciun muncitor nu a mai lucrat aici din toamna trecută.
Castelul Bran atrăgea anual peste 1 milion de turişti în zonă, dar a început să înregistreze pierderi din cauza drumului. În ultimul an 15% din turişti s-au reorientat.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Și micile afaceri de familie din zonă suferă dacă turiştii nu mai vin. În plus fac zilnic aprovizionări din Braşov, iar în final ajung cu maşinile în service.
Sectorul Bran-Brașov face parte dintr-un proiect mai amplu de reasfaltare a drumului naţional 73 început în 2014. Dar în 5 ani a fost refăcut numai în proporţie de 20%.
Drumarii au lucrat pe porţiuni de câte 500 de metri și în total în doi ani ai reușit să repare 2 kilometri de drum. Până când vor finaliza și lucrările pe porţiunile rămase pline cu gropi este posibil că lucrările finalizate deja să aibă nevoie de noi reparații."
Venit în vizită pe şantierul din zona Bran, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dat un ultimatum constructorilor care şi-au primit deja banii din finanțare europeană.
"Acolo unde voi vedea că e un constructor neserios, reziliem contractul şi, dacă am fi avut acea ordonanţă, am fi putut semna imediat şi un contract nou. Dar, din păcate, unii nu înţeleg lucrul acesta. Deci, concluzia este următoarea: trei săptămâni, dacă nu, îşi iau laptop-utile şi mapele cu care au venit în România şi se duc la ei, de unde au venit şi, trei ani de zile, nu au ce să caute în România la nici o licitaţie", i-a spus Cuc directorului CNAIR, Narcis Neaga, care l-a însoţit la Braşov.
Răzvan Cuc a subliniat că în cazul în care constructorul nu se mobilizează şi se reziliază contractul, tronsonul Braşov-Bran ar putea fi realizat în regie proprie, de DRDP Braşov.
"Nu mai aştept grafice şi promisiuni de la constructor. Ori văd mobilizare în şantier - pentru că eu cred că o firmă care vine în România nu e o firmă de apartament, care nu are niciun angajat, sunt firme cu un palmares bogat, sunt firme care au bani, deci nu vii în România ca să-ţi dea statul bani să faci lucrarea - lucrezi şi, pe măsură ce lucrezi, îţi depui actele la decontat şi îţi iei banii. Eu văd că băieţii ăştia, nu ştiu, vor să se căpătuiască la noi, caută tot felul de motive. Atunci îi trimitem acasă şi venim noi, ori cu o firmă şi ne apucăm în regie proprie, cu cât poate CNAIR-ul pe secţiunea aceasta între Bran şi Braşov, pentru că poate să lucreze DRDP Braşov pe acest tronson şi restul scoatem la licitaţie", a argumentat ministrul Cuc.
În schimb, întrebat ce le transmite turiştilor care îşi vor petrece pe acest drum parte din vacanţa de Paşte şi 1 mai, ministrul îşi permite să glumească.
"Asta înseamnă că bunăstarea românilor a crescut, înseamnă că oamenii au mai mulți bani și pleacă în concedii."
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!