Ministrul Petre Daea va lansa campania ”Alege oaia!”

Ultima actualizare: 29-10-2017 21:20

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va lansa pe 26 octombrie 2017 la Romexpo, în cadrul celui mai mare târg pentru agricultură din țară - INDAGRA 2017 - campania .. ”Alege oaia”.

Este vorba despre o campanie de informare şi promovare a consumului de carne de oaie.

Ministerul susține că va avea sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii ”să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie”.

Astfel, prin această campanie se urmărește valorificarea producțiilor agro-alimentare provenite de la ovine, creșterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forței de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii și a produselor din carne de oaie, dar şi păstrarea tradițiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane.

Campania de informare și promovare “Alege Oaia!” se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni și are ca principal scop încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.

În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului și vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniță și pastramă, gătite chiar la faţa locului după rețete tradiționale, pentru a convinge cât mai mulţi vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie.

Totodată, se doreşte sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine și înființarea unei piețe de Gross care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine și canalele de comercializare (retail și magazine de proximitate)” - se arată într-un comunicat al ministerului condus de Petre Daea.

Mai mult decât atât, a fost creată și o pagină de Facebook cu numele ”Alege oaia”, iar o caravană special creată va fi prezentă în Piața Obor între 4 și 5 noiembrie și în cadrul Târgului de Turism al României între 18 și 19 noiembrie.

Programul ulterior al caravanei va putea fi găsit pe pagina de promovare a campaniei.

În luna mai, ministrul Petre Daea s-a arătat deschis ideii de a schimba actualul brand de țară al Romaniei, frunza, cu oaia, el susținând că ”oaia este o statuie vie” și că frunze are toata lumea, dar oi ca in Romania ... nu.

Citeste și...
Parteneri
VIDEO PROTVPLUS.RO