Cine ar fi vinovat pentru accidentul feroviar de lângă Ploiești. Bilanţul putea fi uriaş
Mecanicul marfarului, un bărbat de 34 de ani din Buzău, pare să fie cel care a greșit miercuri, când două trenuri s-au ciocnit lângă Ploiești.
Respectivul și-ar fi continuat drumul, cu toate că exista o semnalizare care-l obliga să oprească. Mai multe instituții fac anchete, însă investigațiile sunt abia la început.
Accidentul s-a produs într-o zonă unde limita de viteză este de 20 de km/oră, între stațiile Ploiești Sud și Ploiești Triaj, la ora 15.39.
Trenul regio 5008 abia plecase din Ploiești Sud și se îndrepta spre București. Doar că pe aceeași linie, din sens opus, venea și marfarul încărcat cu zahăr care abia părăsise gara Brazi și mergea spre Ploiești.
Se pare că cel din urmă ar fi trebuit să oprească și să aștepte să treacă garnitura de călători, pentru că semnalul alb/albastru care îi interzicea trecerea era pornit. Deși niciuna dintre garnituri nu avea viteză, impactul a fost violent. Primele date adunate de anchetatori arată înspre mecanicul marfarului.
Oana Bunghez, purtătorul de cuvânt al IPJ Prahova: „Nu ar fi respectat semnalul de oprire intrând în coliziune cu un tren personal.”
Reporter: „Nu a văzut semnalul?”
Muncitor CFR: „Nu a văzut semnalul de manevră. E vorba de parcurs, e vorba de semnal, e vorba de neatenție.”
Dacă cele două garnituri ar fi avut viteză mai mare, bilanțul ar fi fost tragic. Numai locomotivele cântăresc 127 de tone fiecare. Și așa vorbim despre 12 victime. 11 au fost transportate la spitalul din Ploiești cu ambulanțele, în timp ce mecanicul marfarului a fost dus cu un elicopter SMURD la o unitate medicală din Capitală.
Violeta Tănase, medic primar UPU Ploiești: „Majoritatea au fost cu traumatisme cranio cerebrale ușoare, cu entorse cu contuzii.”
Între timp, anchetatorii au analizat locul în care s-a produs accidentul, iar după ce au terminat, muncitorii de la căi ferate au repus pe șine vagoanele deraiate.
Agenția de Investigare Feroviară Română, dar și inspectorii de muncă din Prahova fac anchete în paralel.
Constantin Stoica, inspector șef adjunct ITM Prahova: „În final după cercetare pentru cele patru victime salariate în timpul activității vom declara accident de muncă.”
Contactați telefonic, reprezentanții companiei private căreia îi aparține trenul de marfă au refuzat să comenteze incidentul.
Deocamdată, polițiștii au deschis un dosar penal în care fac cercetări inclusiv pentru vătămare corporală din culpă și distrugere sau semnalizare falsă.
În 2017, un tren cu azotat a luat foc lângă Breaza, iar în 2008 o tânăra de 17 ani și-a pierdut viața după ce o șină de cale ferată a străpuns podeaua vagonului în care se afla.
Sursa: Pro TV
Etichete: ploiești, marfar, mecanic, accidente feroviare,
Dată publicare:
20-12-2019 07:21