Germanii de la Pegasus cer anularea mărcii românești Pegas și radierea din evidențele OSIM. Reacţia Pegas
O companie din Germania, care produce biciclete sub diverse mărci, printre care şi Pegasus, a dat în judecată compania Atelierele Pegas din Bucureşti, relatează Profit.ro.
Germanii au cerut instanţei să anuleze certificatul eliberat de Oficiul Naţional pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) pentru marca românească Pegas, deținută de omul de afaceri Iulian Stanciu (CEO-ul eMAG) și radierea acesteia din Registrul Naţional al Mărcilor.
ZEG - companie cu sediul la Koln - a început demersurile în instanță după ce, în 2017, Oficiul European de Proprietate Intelectuala a stabilit definitiv că cele două mărci, Pegasus (Germania) şi Pegas (România), sunt similare şi nu pot coexista pe piaţa UE, pentru ca s-ar crea confuzie pentru clienţi.
Citește mai multe pe Profit.ro
Network One Distribution, acţionarul majoritar al Pegas, a transmis următorarele precizări:
„Pegas are o istorie de aproape 50 de ani pe piața bicicletelor din România. A fost construit și a evoluat în mod independent pe teritoriul României. Bicicleta Pegas a fost fabricată de către Uzina Mecanică Tohani, începând cu anul 1972, până în 2005, iar din 2011 Atelierele Pegas a preluat brandul (marca înregistrată) și a început producția de biciclete, bicicletele fiind în piața, neîntrerupt, timp de 10 ani.
Pegasus are o istorie de aproape 40 de ani, pe piața bicicletelor din Germania, evoluând în mod independent pe piața din Germania și, ulterior, în alte țări.
Aderarea la Uniunea Europeană a adus armonizarea mărcilor existente la nivel național cu cele înregistrate la nivelul Uniunii Europene, punând față în față mărci locale dezvoltate de producătorii locali cu mărcile înregistrate pe teritoriul Europei. Această armonizare a generat mai multe conflicte de marcă europeana vs. marca locală, întrucât pentru ușurința înregistrării, proprietarii unor mărci naționale au tendința de a extinde înregistrarea în toate tările Uniunii, deși nu folosesc marca decât la nivel local sau regional.
In ceea ce privește notorietatea celor doua branduri pe piața locală, un raport de cercetare privind notorietatea spontană a mărcilor de biciclete în România, realizat în 2020 de către una dintre cele mai prestigioase companii de cercetare de piață din România, arată, pentru brandul Pegas, un rezultat de 65,1 % versus 0,5% pentru brandul Pegasus.
În rezumat, aceasta este substanța conflictului, sunt două mărci, care au evoluat în mod independent, pe teritorii diferite, Pegas în România timp de aproape 50 de ani, arhi-cunoscut și folosit de publicul român, iar Pegasus în Germania (o istorie ceva mai mică) și alte câteva țări, cu precădere din Uniunea Europeană, conflict pe care, având în vedere istoria și notorietatea brandurilor la nivel local, lipsa riscului de confuzie între cele două mărci în discuție (societatea din Germania nu își comercializează produsele în România), îl considerăm artificial.
Ne exprimăm încrederea că acest conflict va fi soluționat în mod echitabil.”
Andrei Militaru, CEO Network One Distribution