FOTO. O femeie din Craiova a primit o factură de 82.000 de lei la curent. Reacția furnizorului
O craioveancă s-a trezit că are de plătit pentru electricitate aproape 82.000 de lei, după ce a primit patru facturi în aceiași zi. Femeia stă într-o casă cu două camere și spune că nu avea cum să consume atât de mult, pentru că are doar câteva aparate.
Femeia are de câțiva ani probleme cu facturile la curent. După ce a schimbat furnizorull, a ajuns să plătească două facturi în paralel - atât la noul furnizor, cât și la cel cu care a reziliat contractul.
„Din 2018-2019, eu am probleme cu cei de la CEZ. I-am dat în judecată şi am trecut la ENEL, ajunsesem să plătesc facturi paralele. Cei de la ENEL mi-au spus să dau în judecată CEZ-ul, ceea ce am şi făcut. Acum m-am trezit cu facturi de peste 80.000 de lei. Eu nu am consumatori, am o casă cu două camere, cât să consum cu nişte becuri, un televizor şi un boiler? Facturile îmi vin fără un index. Au venit cei de la CEZ şi mi-au zis că în România este posibil orice. Adică eu ajunsesem să plătesc într-o lună la un distribuitor 1.400 de lei şi la altul 800 de lei. Acum trei, patru ani aşa plăteam. Dacă era vina mea mă debranşau”, a povestit ea pentru Gazeta de Sud.
Femeia a spus că a făcut numeroase sesizări, iar companiile de energie au făcut verificări, însă nu au reușit să rezolve problemele.
„Am fost la ei, acolo pe Calea Bucureşti şi mi-au spus că nu am consum. Păi ori am consum de sute de milioane, ori nu am consum? Au venit şi cei de la Poliţia Electrică (Departamentul NTL), au zis că nu au treabă cu mine. Probabil cineva fură curent. La acest stâlp de tensiune sunt racordate şapte imobile. Nu ştiu dacă a umblat cineva la firele de pe stâlp. Dacă eu aveam acest consum îl plăteam, dar aşa…? La început am făcut sesizări la CEZ, apoi am reînnoit contractul cu ei. Ulterior am trecut la ENEL şi aşa am ajuns să plătesc câte două facturi pe lună la fiecare operator”, adăugat craioveanca.
Craioveanca a angajat un avocat cu ajutorul căruia să acţioneze în instanţă furnizorul de energie electrică. Femeia spune spune că nu avea cum să consume curent electric de aproape 81.000 de lei şi că nu poate plăti această sumă.
Compania de energie cu care femeia are contract a anunțat ulterior că a blocat facturarea până când va fi clarificată situația.
“Enel Energie Muntenia verifică aspectele sesizate în articolul de mai sus și, până la clarificarea acestora, a decis blocarea facturării clientului pentru a nu-i aduce prejudicii. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat acestuia și îl asigurăm de toată deschiderea noastră în clarificarea aspectelor semnalate”, a transmis compania.