Dezastru în trenurile CFR. Oamenii călătoresc în condiții inumane, fără aer condiționat și în mizerie

×
Codul embed a fost copiat

De când a venit arșița, călătoriile cu trenurile fără aer condiționat au devenit un chin. În multe rânduri, oamenii au reclamat căldura insuportabilă din vagoane și mizeria de la grupurile sanitare.

O echipă de la Inspectorul PRO i-a însoțit în tren pe cei care au plecat la drum lung.

Mii de reclamații vizează anual serviciile proaste de pe calea ferată. Oamenii spun că sunt trenuri fără aer condiționat, cu toalete mizerabile și geamuri sparte.

Noi am călătorit de la Călimănești la București. Trenul pentru care ne-am cumpărat bilet a traversat mai multe stațiuni balneare. Este căutat de turiști tot anul, nu doar vara.

De cum am intrat în vagon, ne-a izbit imaginea dezolantă a nepăsării. Nimeni nu a făcut curățenie la capăt de linie.

Citește și
cfr
CFR Călători are doar 7 curse cu vagoane restaurant. Cum explică compania situația
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Nimic din ce ni s-a promis la ghișeu nu s-a adeverit pe teren. Deși un bilet la clasa I a ajuns să coste aproape cât un tichet de avion de la București la Timișoara.

După numai o oră de mers, atmosfera a devenit irespirabilă. Aerul condiționat nu a funcționat, iar vagoanele s-au aglomerat.

Călător: "Aveam așteptări mai mari. Acum chiar că...".

Reporter: "Aveți și copilașul aici, pe căldură asta...".

Călător: "Păi tocmai d-aia am renunțat la microbuz, ca să vin cu trenul... Am zis că e mai bine și uite că e mai rău cu trenul. Mai bine lipsă".

Temperatura din vagoane a depășit 35 de grade. A fost sufocantă pentru toată lumea, darămite pentru bătrâni și copii.

Călător: "E foarte cald. Am mai fost și cu alte trenuri și mergea aerul condiționat, dar aici nu...Deloc! Nu e bine... WC-ul e murdar... E...".

Reporter: "Ați încercat să mergeți la toaletă?".

Călător: "Da, nu se poate...".

L-am întrebat și noi pe controlor cum este posibil ca un tren care străbate Romania să aibă toaletele atât de murdare. În loc să ne ofere o explicație, s-a arătat deranjat că filmam dezastrul.

Călător: "Din păcate, situația asta ține de ceva ani. S-au făcut sesizări, dar, până acum, feedback nu avem".

Pentru Inspectorul Pro a fost un experiment, însă pentru oamenii care călătoresc frecvent cu trenul, un chin.

În cazul unor călători care se întorceau de pe litoral necazul a fost și mai mare. Locomotiva s-a defectat, iar ei au stat ore în șir pe câmp, în arșiță. Nici aici aerul condiționat nu a funcționat. Geamurile se aburiseră de la atâta căldură.

Nici când plouă, situația nu e mai bună. Într-o garnitură care circulă pe ruta București-Ploiești, apa curgea înăuntru ca afară.

CFR Călători are, în prezent, 2248 de vagoane, însă doar jumătate pot fi folosite. Din această cauză, numărul călătorilor a scăzut de trei ori în ultimii 20 de ani.

La solicitarea Știrilor PRO TV, Compania CFR Călători a transmis că doar 15% din parcul de vagoane nu este dotat cu instalație de climatizare.

În ceea ce privește curățenia, oficialii Companiei menționează că aceasta se realizează în stațiile de compunere a trenului, de firme specializate.

În stațiile de tranzit în care timpul de staționare permite, pentru trenurile cu parcurs lung pot fi efectuate doar salubrizări intermediare, respectiv completarea materialelor igienico-sanitare din cabinele toaletă.

Pe de altă parte, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, care vizează investiții pentru următorii patru ani din bani europeni, statul își propune să modernizeze 311 kilometri de cale ferată și să lanseze un program pilot care va introduce în circulație 12 trenuri alimentate pe hidrogen.

Tot prin PNRR ar putea fi cumpărate și 20 de trenuri electrice, modernizate 30 de locomotive și 100 de vagoane. Aceste proiecte vor costa peste 360 milioane de euro, banii pe care România ar urma să-i primească de la Bruxelles.

Articol recomandat de sport.ro
„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
Citește și...
Un tren a plecat din gara București Nord abia la ora la care trebuia să fie deja la destinație
Un tren a plecat din gara București Nord abia la ora la care trebuia să fie deja la destinație

Un tren de pe ruta București Nord-Pitești a plecat, duminică, din Capitală abia la ora la care trebuia deja să fie la destinație.

CFR Călători are doar 7 curse cu vagoane restaurant. Cum explică compania situația
CFR Călători are doar 7 curse cu vagoane restaurant. Cum explică compania situația

Este perioada concediilor, însă oricât de tare vă doriţi să porniţi spre o destinaţie sau alta, nu plecaţi flămânzi sau însetaţi într-o călătorie cu CFR Călători.

Zona unde trenul CFR va merge cu 120 de km/h, în loc de 30 km/h. Ce spune ministrul Transporturilor
Zona unde trenul CFR va merge cu 120 de km/h, în loc de 30 km/h. Ce spune ministrul Transporturilor

Viteza pe calea ferată va creşte de la 30 km/h la 120 km/h între Buzău şi Făurei, pe o distanţă de 40 de kilometri, peste cinci luni, a scris miercuri, pe Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Recomandări
Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității
Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității

Parchetul General a anunţat oficial, vineri, punerea sub acuzare a fostului preşedinte Ion Iliescu pentru săvârşirea de infracţiuni contra umanităţii, în dosarul Mineriadei din iunie 1990.

Reuniune a aliaților Ucrainei în format „Ramstein”. Occidentul sare în ajutorul Kievului după un deficit de ajutor militar
Reuniune a aliaților Ucrainei în format „Ramstein”. Occidentul sare în ajutorul Kievului după un deficit de ajutor militar

SUA vor găzdui vineri o reuniune virtuală a donatorilor de ajutor internaţional pentru Ucraina, aşa-numitul Grup de contact în format Ramstein, după ce Congresul american a aprobat un pachet de ajutor de 61 de miliarde de dolari pentru Kiev.

Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă
Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă

Sorina Pintea, fostul ministru social-democrat al Sănătății, a fost condamnată, vineri, la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită în formă continuată. Decizia instanței nu este definitivă.